همشهری آنلاین: عضو شورای شهر تهران از برگزاری انتخابات شورایاری‌ها پس از برگزاری چهارمین دوره انتخابات شوراها خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین، احمد مسجد جامعی، رئیس ستاد هماهنگی شورایاری‌ها و عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران در سومین همایش بزرگ شورایاران که با حضور مهدی چمران و برخی دیگر از اعضای شورای شهر در برج میلاد برگزار شد اظهار داشت: ما در تهران چند پهنه مهم داریم که از آن جمله می‌توان به جنوب، شمال، شرق و غرب تهران اشاره کرد.

مسجد جامعی بیان داشت: در پهنه جنوب، ری را داریم که در اینجا یکی از اصحاب ائمه است که زیارت ایشان هم‌تراز سیدالشهداء است.

وی تصریح کرد: در شمال تهران مجموعه‌ای داریم که آن را شمیران می‌نامند که در گذشته قصران نامیده شده بود که در آنجا بزرگان حدیث را داریم.

مسجد جامعی ادامه داد: در غرب تهران حوزه علمیه بزرگ و ارزشمند‌ی را داشته‌ایم که در حال حاضر دانشگاه صنعتی شریف جایگزین آن شده‌است که در در آن محل علمای شیعه تدریس می‌کرده‌اند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در شرق تهران دولاب را داریم که در آنجا امامزاده ملک خاتون وجود دارد ضمن اینکه در مرکز تهران نیز امامزاده‌های فراوانی را داریم که به اولیاء و پاکان منتسب هستند که از آن جمله می‌توان به امامزاده اسماعیل اشاره کرد.

وی تصریح کرد: مبنای شکل‌گیری تهران براساس محلات بوده و تهران از مجموعه محلات شکل گرفته است و در طول سال‌‌ها رشد کرده و تهران امروزی را تشکیل داده است.

مسجد جامعی ادامه داد: محل‌هایی در تهران داریم که پیوند آب را با خود دارند و این در حالی است که در تهران نیز محلاتی وجود دارد که پسوند آباد را با خود دارند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در تهران محلاتی داریم که با نسبت طبیعی شکل گرفته و محلات تهران براساس یک گونه طبیعی نامگذاری شده است.

وی در ادامه افزود: هم‌اکنون ۳۷۴ محله و بیش از سه هزار شورایاری در سطح شهر تهران وجود دارد که با همکاری شورا‌ها خدمات ارزشمندی را به شهروندان ارائه می‌کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران تأکید کرد: شهر تهران نماد ایران است و تهران ایران کوچک است و این در حالی است که تهران روح ایران است.

مسجد جامعی ادامه داد: در قانون اساسی به طور اخذ به واژه شورا یاری‌ها تأکید شده است و این در حالی است که بنا داریم پس از برگزاری انتخابات شورا‌ها انتخابات شواریاری‌ها را نیز برگزار کنیم.

کد خبر 211635
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز