گروه شهری: در آیین گشایش سومین دوره شورایاری‌های محلات شهر تهران 22 نفر از شورایاران محلات در دور سوم فعالیت خود به نمایندگی از اعضای شورایاری‌های محلات مناطق 22 گانه شهرداری تهران با قرائت سوگندنامه کار خود را آغاز کردند.

به گزارش همشهری، احمد مسجد جامعی، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران در آیین گشایش سومین دوره شورایاری‌های محلات شهر تهران با تاکید بر اینکه با تشکیل شورایاری‌ها قدرت متمرکز تبدیل به قدرت منتشر می‌شود، افزود: در شرایطی که با کاهش مشارکت سیاسی شهروندان مواجه هستیم، اما مردم با حضور پای صندوق‌های رای در374 محله نامزدهای مورد نظر خود را برگزیدند و بدین‌وسیله تمایل‌شان را به افزایش مشارکت‌های اجتماعی نشان دادند.

وی ادامه داد: در این دوره از انتخابات بیش از 12 هزار نفر ثبت‌نام کرده و انتخابات در یکهزار و 800 صندوق و با حضور بیش از 500 هزار نفر انجام شد.

دبیر کمیته شورایاری‌ها با تاکید بر اینکه فلسفه تشکیل شورایاری‌ها همان فلسفه تشکیل شوراهاست، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط تهران و ظهور الگوهای جدید توسعه پایدار باید راهبردهایی را در جهت مدیریت واحد شهری داشته باشیم و این قدرت متمرکز از محلات به سمت بالا حرکت کند.

شورایاران برای خود چیزی نخواهند

در ادامه این مراسم مهدی چمران، رئیس شورای‌اسلامی  شهر تهران با اشاره به مشکلات فراوان در برگزاری انتخابات اظهار کرد: با وجود همه چالش‌ها لذت آغاز فعالیت شورایاری‌ها بسیار شیرین‌ است.

وی خطاب به اعضای شورایاری‌های دوره سوم گفت، از امروز به‌عنوان خدمتگزار فعالیت می‌کنید.

چمران ادامه داد: اگر شورایاری‌ها چیزی برای خودشان بخواهند و به‌دنبال منافع مادی باشند به‌خودشان و به شهر اجحاف کرده‌اند و معلوم نیست چه جایگاهی در مقابل خدا داشته باشند.

وی تاکید کرد: شورای شهر تهران تلاش می‌کند، شورایاری‌ها در مسیر خودشان باشد و در این راه با مشکلی مواجه نشوند.

ضرورت تسری شورایاری‌ها به کل کشور

در بخش دیگر این مراسم، محمد باقر قالیباف، شهردار تهران نیز خطاب به اعضای شورایاری‌ها گفت: ما در شهرداری تهران خدمت می‌کنیم و در آنجا حقوق می‌گیریم؛

اما شما برای خدمت و بدون هیچ پولی برای محله‌تان کار می‌کنید و به عبارتی شما مصداق واقعی یک بسیجی هستید.

وی با تاکید بر این مطلب که اگر می‌خواهید خواسته انقلاب، امام و رهبری و تحقق مردم‌سالاری دینی و نیز اجتماعی کردن قدرت محقق شود، باید شورایاری‌ها در کل کشور ریشه بدواند، خاطر نشان کرد: درحال‌حاضر شهر تهران نیازمند مشارکت مردم و تحقق رویکرد محله محوری برای اداره بهتر شهر است.

کد خبر 69032

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز