نشست هم اندیشی ائمه جماعات مساجد و شورایاران محلات، به میزبانی شهرداری منطقه 15 و به همت مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران و ستاد محیط‌زیست شهرداری تهران در فرهنگسرای خاوران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری محیط زیست ایران، این همایش با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین یاسینی امام جمعه خاور شهر، حجت‌الاسلام خطیب رئیس حوزه 8 مرکز رسیدگی به امور مساجد، هادی حیدرزاده مشاور زیست‌محیطی شهردار تهران، شهردار منطقه 15 و ائمه جماعات مساجد و شورایاران محلات منطقه 15 تهران بر پا شد.

هادی حیدرزاده مشاور زیست‌محیطی شهردار تهران در این همایش، کلانشهر تهران را دارای معضلات زیست‌محیطی جدی مثل آلودگی آب، خاک، هوا و... دانست که به شهروندان تهران آسیب جدی می‌رساند.

وی افزود: مهم‌ترین عامل این معضلات توزیع نامناسب ثروت و قدرت است. این عوامل باعث شده است که مهاجرت به تهران افزایش یابد و در نتیجه افزایش جمعیت این مشکلات نیز افزون خواهد شد.  مشاور زیست‌محیطی شهردار تهران گفت: موضوعاتی همچون، انتخابات شورایاری‌ها و انتخابات شوراها و... نشان‌دهنده مشارکت مردم در زمینه‌های اجتماعی است که متأسفانه هنوز از این پتانسیل استفاده نشده است.

او ادامه داد: می‌توان از تریبون مسجد برای حفظ محیط‌زیست استفاده کرد تا وضعیت جامعه از لحاظ زیست‌محیطی و سلامت شهروندان به بهترین شکل مطلوب شود. در ادامه همایش، حجت‌الاسلام خطیب مسئول حوزه 8 مرکز رسیدگی به مساجد گفت: در همه زمینه‌ها مساجد و علمای مساجد و  ائمه جماعات پیشگام بوده‌اند.

به گفته او این بی‌توجهی مسئولان محیط‌زیست است که این معضلات و مشکلات را برای محیط‌زیست تهران به‌وجود آورده است.

وی گفت: ان‌شاءالله از این به بعد سعی خود را می‌کنیم تا بتوانیم در شهرداری منطقه 15 خدمات بهتری ارائه دهیم. در واقع هر کجا مسجد را آباد نگه داریم می‌توانیم محیط‌زیست را هم آباد کنیم.

در این مراسم همچنین حجت‌الاسلام رحیمیان، کارشناس حوزه دین طی سخنانی،  بحران فعلی محیط‌زیست در کشور را نشات گرفته از بی‌توجهی مسئولان نسبت به پتانسیل مساجد دانست.

وی خطاب به ائمه جماعات مساجد و شورایاران محلات گفت: شما قشر متدین و متعهد جامعه هستید؛ از این‌رو می‌توانید با استفاده از تریبون مساجد آموزش‌های زیست‌محیطی را در جامعه نهادینه کنید.

حجت‌الاسلام رحیمیان در پایان از ائمه جماعات مساجد خواست تا با استفاده از این پتانسیل بالا موارد زیست‌محیطی را به نمازگزاران آموزش دهند و از این طریق به کمک محیط‌زیست بیایند.

کد خبر 87712

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز