گروه شهری: جمع‌آوری پادگان‌های نظامی، تأمین امنیت شهر، تخصیص بودجه برای ایجاد گرمخانه‌ها، نوسازی بافت‌های فرسوده و ترویج فرهنگ شادی و نشاط در شهر ازجمله اولویت‌های مورد اشاره پرویز سروری برای شورای شهر چهارم است.

وی که رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران است در نشست دبیران شورایاری محلات شرق تهران (مناطق 8، 14، 15و 13) گفت: در بحث جمع‌آوری پادگان‌های نظامی شهرداری تهران اقدامات خوبی انجام داده که بوستان ولایت نمونه خوبی از آن است. با این همه به گفته سروری مشکل وجود پادگان‌ها در بافت‌های شهر همچنان وجود دارد به همین دلیل نیز وی خواستار تشکیل جلسات مشترکی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و فرماندهان نظامی با اعضای شورای شهرشد تا برای تسریع روند خروج پادگان‌ها از شهر اقدام شود.

یکی دیگر از موضوعات مورد بحث در نشست دبیران شورایاری محلات شرق تهران با رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر اختصاص به امنیت شهر داشت. دراین باره نیز سروری گفت: باید مجلس شورای اسلامی با بازنگری کلی در قوانین جذب نیروی انسانی در ناجا به مشکلات این بخش در تأمین منابع به‌ویژه منابع انسانی رسیدگی کند. تخصیص بودجه برای ایجاد گرمخانه‌ها و ساماندهی معتادین نیز دراین نشست مورد بحث قرارگرفت و قرارشد تا شورای شهر بودجه مناسبی برای این امر تصویب کرده و در اختیار شهرداری تهران قرار دهد.

از نظر سروری مهم‌ترین اولویت محله‌های شهر تهران نوسازی بافت‌های فرسوده است. وی گفت: امروز بافت‌های فرسوده و نفوذ‌ناپذیری بزرگ‌ترین تهدید برای شهروندان تهرانی هستند چرا که با یک زلزله خفیف فاجعه‌ای عظیم رخ خواهد داد، بنابراین باید هر چه سریع‌تر برای نوسازی بافت‌های فرسوده اقدام شود و قوانین دست و پا گیر حذف و سیاست‌های تشویقی جایگزین آن شود. وی در پایان به سامانه‌های نشاط نیز اشاره و خاطرنشان کرد: نشاط و شادی یکی دیگر از نیازهای مهم جامعه امروز ماست اما باید درنظر داشت تا این سامانه‌های نشاط به سامانه‌های گناه تبدیل نشوند چرا که در برخی از این سامانه‌ها موازین اسلامی رعایت نمی‌شود.

 

کد خبر 250617

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز