دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۵
۰ نفر

گروه شهری: جشن بزرگ 10 ساله شدن شورایاران با شرکت بیش از هزار نفر ازاعضای شورایاری شهر تهران در تالار وزارت کشور برگزارشد.

احمد مسجد جامعی، عضو شورای شهر و رئیس ستاد هماهنگی شورایاری‌های شهر تهران دراین مراسم ازانتخاب شورایاران برترخبرداد وگفت: از این پس شورایاران برتر محله‌های تهران برای الگوی سایر شورایاری‌ها انتخاب و معرفی خواهند شد.

مسجد جامعی اظهارداشت: باید بین شورایارانی که به مسائل و مشکلات محله خود توجه می‌کنند با شورایارانی که در این زمینه فعالیت کمی دارند تفاوتی وجود داشته باشد؛ بنابراین از این پس شورایاران برتر محلات تهران با معیارهایی که از پیش تعیین شده است معرفی و تشویق خواهند شد.

رئیس ستاد هماهنگی شورایاری‌های محلات تهران علاوه بر اینکه از اقدام برای تشکیل هیأت رئیسه شورایاری‌ها سخن گفت از تهیه دستورالعمل و آیین‌نامه‌های لازم برای برگزاری جلسات دبیران شورایاری‌ها و حضور آنها در جلسات شورای شهر تهران خبرداد و افزود: در حال حاضر تعدادی ازدفاتر شورایاری‌ها در مناطق تهران تثبیت شده است و پیگیر ایجاد این دفاتر در همه مناطق تهران هستیم.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه گفت: فراهم‌کردن زمینه گفت‌وگوی شورایاری‌ها در قالب نشست‌های مشترک و ایجاد تفاهمنامه و نظارت میدانی گسترده‌تر بر فعالیت شورایاری‌ها، از جمله مواردی است که از این پس مورد توجه قرار خواهد گرفت.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران به‌عنوان سخنران اصلی جشن دهمین سال فعالیت شورایاری‌های محلات تهران طی سخنانی به مصوبه اخیرمجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد انتقال پایتخت سیاسی ازتهران به شهردیگر ظرف 15 سال آینده گفت: برای انتقال پایتخت کشور باید به فکر ساخت شهر جدید بود زیرا به شهر دیگری برای جایگزینی نمی‌توانند فکر کنند.

چمران با بیان اینکه همه تلاش ما بر این است که گره از کار مشکلات مردم بگشاییم، افزود: درشرایطی که تهران هنوز آ‌نطور که باید ساخته‌ نشده، کارهای نیمه تمام بسیاری وجود دارد و مردم با انواع مشکلات دست به گریبانند، حال می‌خواهیم شهر دیگری برای پایتخت بسازیم، ان‌شاء‌الله که مبارک است!

چمران ادامه داد: امیدواریم با اختصاص این بودجه‌ها و فرصت‌ها برای ساخت شهر سیاسی یا مقر حکومتی، مردم تهران نیز ازمشکلات کنونی نجات یابند. وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع فرهنگ‌سازی از طریق شورایاری‌ها تاکید کرد وگفت: شورایاری‌ها درتعامل با مردم در مسائلی مهم نظیر ترافیک، حمل ونقل عمومی، آلودگی هوا و بهداشت محیط می‌توانند شرایط بهتری را برای شهر تهران امکان‌پذیر سازند. 

وی درمورد دیگر مسائلی که شورایاری‌ها می‌توانند، در جریان تعامل هر روزه با مردم به اصلاح آن بپردازند، عنوان کرد: انداختن زباله به بیرون از خودرو هنوز به شکلی وسیع و در بین شهروندان دیده می‌شود و اگر چه مصوبه مجزایی در شورای شهر تهران به تصویب رسید و قرار بود پلیس راهنمایی و رانندگی در این مورد همکاری خوبی داشته باشد، اما این مصوبه‌مدتی عملی و بعد به فراموشی سپرده شد.

چمران از شورایاران خواست در مورد مسائلی که با فرهنگ‌سازی و اصلاح الگوی مصرف مردم در ارتباط است، با دقت و حساسیت بیشتری برخورد کنند. وی دراین باره نیزبه ذکرمثال دیگری پرداخت وگفت: تا قبل از بازی‌های المپیک در چین مردم این شهر با آن جمعیت میلیاردی آب دهان خود را روی زمین می‌انداختند، اما در زمانی تقریبا کوتاه و با فرهنگ‌سازی عمیقی که صورت گرفت، در حال حاضر این فرهنگ به کلی برداشته شده است.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مصرف آب، برق، گاز و بنزین و همچنین تولید زباله در کشور ما از سرانه‌های بین‌المللی بسیار بالاتر است، اظهار داشت: تولید زباله در شهرهای اروپایی مثل لندن به‌گونه‌ای است که هفته‌ای 3بار نیاز به جمع‌آوری زباله است اما در شهر تهران روزی 3بار جمع‌آوری زباله هم در برخی از نقاط جواب نمی‌دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران دربخش دیگری ازسخنان خود به حضور شورایاران محلات تهران در جلسات علنی شورای شهر اشاره کرد و گفت: حضور شورایاران در جلسات علنی شورای شهر باعث تقویت ارتباط آنها با اعضای شورای شهر می‌شود چرا که بازوان اعضای شورا در مناطق شورایان محسوب می‌شوند و می‌توانیم بدین وسیله در رفع مشکلات مردم تلاش بیشتری کنیم.

کد خبر 94326

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز