شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رانندگان وسایل نقلیه‌ای که طی دوره بیمه نامه خسارت وارد نمی کنند، در سال دوم از 10% و در سال‌های بعد متناسب با تعداد سال‌هایی که خسارت نداشته‌اند تا 70 % تخفیف در حق بیمه برخوردار می‌شوند.

بیمه اتومبیل

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مدیر کل نظارت فنی این نهاد چگونگی اعمال تخفیف‌های در نظر گرفته شده برای حق بیمه دارندگان وسایل نقلیه‌ای را که در طول سال خسارت وارد نکنند و نیز محاسبه افزایش حق بیمه شخص ثالث را برای دارندگان وسایل نقلیه‌ای که به خود و دیگران خسارت وارد می‌کنند، اعلام کرد.

مفید امینی  با بیان تخفیف‌ها برای رانندگانی که خسارت وارد نکرده‌اند، افزود: از دارندگان وسایل نقلیه‌ای که در طول دوره بیمه نامه خود خسارت مالی یا صدمه بدنی وارد کنند بر اساس نوع و تعداد خسارت برای بیمه نامه بعدی از 10 % تا 100 % بیشتر از کسانی که خسارتی نداشته‌اند، حق بیمه دریافت خواهد شد.

امینی افزود: درصد تخفیف حق بیمه بابت نداشتن خسارت یا افزایش حق بیمه برای خسارت‌های دارندگان وسایل نقلیه، در آیین‌نامه اجرایی قانون بیمه شخص ثالث پیش بینی شده است و شرکت‌های بیمه موظف به اعمال آن هستند.

وی با تأکید بر اهمیت رعایت اصول ایمنی و مقررات راهنمایی و رانندگی یادآور شد: شرکت های بیمه موظف شده‌اند هنگام صدور بیمه نامه، متناسب با تعداد تخلفات حادثه ساز وسیله نقلیه که پلیس اعلام می‌کند، دو تا 16 % به حق بیمه شخص ثالث اضافه کنند.

مراکز صدور بیمه نامه شخص ثالث باید جدول حق بیمه سالانه بیمه قانونی شخص ثالث انواع وسایل نقلیه را برای تعهدات بدنی دیه یکصد و پنجاه و دو میلیون تومان و تعهدات مالی سه میلیون و هشتصد هزار تومان و توضیحات مربوط به آن را در محل صدور بیمه نامه در دید متقاضیان قرار دهند.

کد خبر 211302
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز