گروه اقتصادی: مدیران ۱۸شرکت بیمه‌ای کشور توافق کردند دست از قیمت‌شکنی در بیمه شخص ثالث بردارند و از این پس در صدور بیمه شخص ثالث تخفیف بیشتر از آنچه در قوانین و مقررات تعیین شده، به مشتریان خود ندهند.

به گزارش مهر، با این تصمیم، ارائه هرگونه تخفیف مازاد در بیمه شخص ثالث ممنوع اعلام شده است و شرکت‌های بیمه نمی‌توانند تخفیفی بیش از حق بیمه‌های تعرفه مصوب دولت و تخفیف‌های ابلاغی بیمه مرکزی به مشتریان ارائه دهند.اعضای سندیکای بیمه‌گران اعلام کردند:

با توجه به نامه بیمه مرکزی مبنی بر محاسبه حق بیمه شخص ثالث به‌صورت کامل در حساب فیمابین، ارائه هرگونه تخفیف در بیمه شخص ثالث را که رشته‌ای زیانده در کل مجموعه صنعت بیمه است اعم از عمومی، گروهی، قراردادی و هر ترتیب دیگری ممنوع اعلام کرده و تعهد می‌کند، به هیچ عنوان کمتر از حق بیمه‌ براساس تعرفه مصوب دولت و تخفیف‌های ابلاغی بیمه مرکزی که در مجمع عمومی سندیکا مورد تأیید قرار گرفته است، بیمه نکنند. با این توافق درصورت تخلف اعضا از این تعهد سایر اعضای سندیکا هرگونه همکاری مالی با آن شرکت را به‌ترتیبی که در شورای عمومی سندیکا مصوب خواهد شد، متوقف خواهند کرد. تخفیف‌های رایج برای کارکنان صنعت بیمه در بیمه‌نامه‌های شخص ثالث مجاز است.

کد خبر 232239
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز