دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۲
۰ نفر

همزمان با ابلاغ رسمی نرخ دیه در سال جدید از سوی رئیس قوه قضاییه، بیمه مرکزی افزایش ۲۴درصدی حق بیمه شخص ثالث خودروها را به شرکت‌های بیمه‌گر ابلاغ کرد و از مردم خواست برای تکمیل پوشش بیمه‌ای خود اقدام کنند.

به گزارش همشهری، افزایش حق بیمه شخص ثالث به‌دلیل افزایش 31.6درصدی نرخ دیه از ابتدای اردیبهشت سال‌جاری است. روابط عمومی بیمه مرکزی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در پی افزایش 31.6درصدی دیه سال۱۳۹۳ از سوی قوه قضاییه، بیمه مرکزی براساس قوانین و مقررات مربوط، حق بیمه شخص ثالث خودروها را با حداکثر ۲۴درصد افزایش نسبت به سال قبل تعیین و ابلاغ کرد. در اطلاعیه این نهاد ناظر صنعت بیمه تأکید شده است: حق بیمه در مقایسه با افزایش دیه، حدود 8درصد کمتر افزایش داده شده و این کاهش به‌عنوان تخفیف داوطلبانه صنعت بیمه «در راستای اجرای سیاست‌های دولت تدبیر و امید» و حمایت از بیمه گذاران درنظر گرفته شده است.

صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه هم روز گذشته، با ابلاغ بخشنامه‌ای افزایش نرخ دیه را در سال93 ابلاغ کرد. به گزارش تسنیم، در این بخشنامه قید شده است که در اجرای ماده 549قانون مجازات اسلامی، مصوب1392 و با توجه به بررسی‌های به‌عمل‌آمده قیمت دیه کامل در ماه‌های غیرحرام از ابتدای سال 1393، مبلغ یک میلیارد و 500میلیون ریال تعیین می‌شود.
به گزارش همشهری، با افزایش 31.6درصدی نرخ دیه ماه‌های غیرحرام، نرخ دیه ماه‌های حرام با همین میزان افزایش به حدود 2000میلیون ریال خواهد رسید. بیمه‌گذاران برای افزایش پوشش بیمه شخص ثالث خود می‌توانند از فردا تا ساعت‌24دهم اردیبهشت‌ماه همزمان با فرارسیدن ماه‌های حرام اقدام کنند.

مدیرعامل صندوق تأمین خسارت‌های بدنی گفت: بیمه‌گذاران تا زمان شروع‌ماه رجب یعنی ۱۰ اردیبهشت فرصت دارند الحاقیه بیمه‌نامه خود را دریافت کنند، در غیراین‌صورت مابه‌التفاوت ۵۰میلیون تومانی را باید خودشان بپردازند.رضا جعفری در گفت‌وگو با فارس، درخصوص زمان دریافت الحاقیه بیمه‌نامه و نگرانی مردم از عدم‌پوشش بیمه‌ای کافی گفت: با توجه به اینکه سقف بیمه‌نامه‌های شخص ثالث در سال گذشته، 152میلیون تومان است، این پوشش کفایت ماه‌های عادی با نرخ جدید را می‌کند اما با توجه به نزدیک بودن‌ماه رجب که نخستین‌ماه حرام سال است، بیمه‌گذاران باید حداکثر تا 9روز آینده نسبت به خرید الحاقیه بیمه‌نامه تا سقف 200میلیون تومان اقدام کنند.

کد خبر 256830
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز