پنجشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۹
۰ نفر

پاریس - واحد مرکزی خبر: صندوق بین المللی پول در جدیدترین گزارش خود، وضع اقتصادی فرانسه را متزلزل توصیف کرده است.

france

براساس اعلام مسئولان پژو سیتروئن فرانسه، قرار بود 11 هزار کارگر این شرکت خودروساز ، در منطقه اولنی سوبوآ پاریس ، در سال 2014 از کار بیکار شوند اما با کاهش مستمر صادرات و حذف سیاسی بازار خودرو کشورمان، انتشار این خبر کارگران را شوکه کرد.

دولت فرانسوا اولاند در این باره به کارگران وعده هایی داده بود اما فرانسوا اولاند نه تنها نتوانست برای خروج از بحران این شرکت اقدامی عملی انجام دهد بلکه امروز اعلام شد کارگران باید همین امسال اخراج شوند.

انتشار این خبر موجب شد تا کارگران خشمگین با ورود به دفتر مرکزی شرکت پژو سیتروئن در میدان شاردوگل ، هر وسیله اداری را در مسیرشان متلاشی کنند. میشل ژاکو یکی از این کارگران اخراجی است.

وی گفت ما به اخراج و تعطیلی کارخانه اعتراض داریم ، مدیران کارخانه تصمیم ظالمانه و ناعادلانه ای گرفتند . ما بیش از سه ماه در اعتصاب هستیم.

البته این فقط همه قصه بی پایان اقتصاد بحران زده فرانسه نیست، چون همزمان امروز بزرگترین کوره کارخانه فولاد سازی آرسلورمیتال ،به علت مشکلات نقدینگی و تولید خاموش شد.

کارگران اخراجی این کارخانه برای اعتراض درحرکتی نمادین کنار سنگ قبری تجمع کردند که بر روی ان نوشته شده است «سنگ قبر وعده های فرانسوا اولاند به فرانسوی‌ها».

کارگران در حال اخراج این کارخانه در کنار این سنگ قبر مراسمی ویژه ای برگزار کردند.

یکی از این کارگران گفت این ایده خوبی است چون زمانیکه سارکوزی هم وعده داد و عمل نکرد برایش سنگ قبر گذاشتیم.
این‌ها نشانه‌هایی از اقتصاد زمین گیر دومین کشور صنعتی ناحیه یورو است که اخیرا صندوق بین المللی پول ، وضع اقتصادی فرانسه را نگران کننده اعلام کرد.

به این نگرانی‌ها باید تعطیلی کامل پالایشگاه پتروپلوس را هم اضافه کرد. این پالایشگاه از سال 2012 با مشکلات مالی نیم میلیارد یورویی در حالی دست و پنجه نرم می کند که صادرات نفت کشورمان به پالایشگاه پتروپلوس فرانسه به طور کامل قطع شد. گفته می شه مشخصات فنی این پالایشگاه از ابتدا برای پالایش نفت کشورمان طراحی شده بود .

ورشکستگی این پالایشگاه با حکم دادگاه فرانسه تائید شده ،این تائیدیه به این مفهوم است که 550 کارگر این پالایشگاه نمی‌توانند از پتروپلوس حتی حقوق هم دریافت کنند.

یکی از کارگران این پالایشگاه گفت سال‌هاست که این پالایشگاه مشکل مالی دارد، اگر شرایط با همین مشکلات عادی پیش می رفت به این وضع دچار نمی شدیم.

پالایشگاه پتروپلوس از سر ناچاری به حراج جهانی گذاشته شده است تا شاید یک شرکت خارجی بتواند این پالایشگاه را از نابودی کامل نجات دهد.

کد خبر 211017
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز