همشهری آنلاین: تیم‌های فوتبال بارسلونا و بایرن مونیخ در حالی فردا شب (سه شنبه) در نیمه نهایی لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا به مصاف هم می‌روند که پپ گواردیولا تنها نقطه مشترکشان نیست.

بایرن مونیخ بارسلونا

به گزارش ایرنا به نقل از یوفا، دو تیم فردا شب در خانه حریف آلمانی آلیانز آره نا بازی رفت نیمه نهایی را برگزار می‌کنند.

هر دو تیم در لیگ های داخلی کشورهای خود تقریبا با فاصله زیادی صدرنشین هستند و هر دو تا کنون چهار بار قهرمان اروپا شده اند. هر دو رقابت سختی با رئال مادرید دارند و بخشی از موفقیت خود را مدیون لوییس فان خال هلندی هستند.

هر دو تیم در چهار سال گذشته دو بار به فینال لیگ قهرمانان رسیده اند گرچه بارسلونا هر دو بار را قهرمان شد و بایرن مونیخ هر دو بار را باخت.

بارسلونا با اختلاف 13 امتیاز صدرنشین لالیگا است ولی شانس کمتری نسبت به بایرن مونیخ دارد که دو هفته پیش قهرمانی در بوندس لیگا را از آن خود کرد و هفته گذشته با اینکه به تعدادی از بازیکنان اصلی خود استراحت داده بود، دو بازی را با نتیجه 6 بر یک برد.

یوپ هاینکس سرمربی بایرن مونیخ بعد از برد 6 بر یک این تیم در بازی شنبه شب مقابل هانوفر گفته بود: بازیکنان فقط از فوتبال لذت می برند و همه آنها با انگیزه هستند. آنها با نظم خاصی بازی کردند و گل های فوق العاده ای را خلق نمودند. آنها یکبار دیگر ثابت کردند که بایرن مونیخ تیم دوم ندارد. همه ما یک تیم هستیم.

برتری بایرن مونیخ باعث آشفتگی در بوندس لیگا شده است. لیگی که برخی آن را بازترین لیگ اروپا می دانند.

اولی هوینس رییس باشگاه بایرن مونیخ هفته گذشته به مجله کیکر گفته بود: تفاوت های بسیاری بین سطح علمکرد تیم ها در این لیگ وجود دارد. ما از این موضوع راضی نیستیم و باید علت آن را مشخص کنیم.

برتری بارسلونا در لالیگا هم موجب شده تا رسانه های مادریدی مدعی شوند این وضعیت برای بارسلونا عادی شده به طوریکه این تیم دیگر قهرمانی را هم جشن نخواهد گرفت.

سسک فابرگاس هافبک بارسلونا در این باره گفته است: بعضی ها دلشان می خواهد لیگ را بی ارزش کنند ولی اینطور نیست و قهرمانی در این لیگ اهمیت زیادی دارد. ما برای رسیدن به این عنوان خیلی تلاش کرده ایم.

جوردی رورا سرمربی موقت بارسلونا نیز اظهار داشت: اگر قهرمان شویم، بدون تردید به دستاورد بزرگی رسیده ایم. چهار قهرمانی در پنج فصل.

بایرن مونیخ معتقد است که سبک و سیاست بازی این تیم در رابطه با اولویت دادن به بازیکنان قدیمی خود، آنها را شبیه بارسلونا کرده است و به همین دلیل هم گواردیولا تصمیم گرفت بعد از ترک بارسلونا کارش را در بایرن مونیخ ادامه بدهد.

هوینس اخیرا فاش کرده که بایرن مونیخ مدتی پیش از توافق با گواردیولا در ماه ژانویه، مذاکره با این مربی را آغاز کرده بوده است.

وی به مجله فوتبال دنیا گفته بود: من از همان ابتدا فکر می کردم که بایرن مونیخ از نظر نوع بازی خیلی به بارسلونا شبیه است به همین خاطر هم متقاعد کردن گواردیولا خیلی هم سخت نبود.

دومین وجه مشترک دو تیم لوییس فان خال است. مربی هلندی که دو سال پیش از بایرن مونیخ اخراج شد اما بسیاری او را معمار اصلی تیم کنونی بایرن می دانند.

بایرن زیر نظر فان خال بود که شروع به فشار آوردن روی حریف در نیمه خودش کرد و بازی تهاجمی بر اساس مالکیت فوتبال را به نمایش گذاشت. شیوه ای که آنها را به یک تیم قدرتمند تبدیل کرد.

فان خال همچنین زوج آرین روبن - فرانک ریبری را در پشت مرکز خط حمله بایرن تشکیل داد.

وی در بارسلونا هم شرایط مشابهی را تجربه کرد بعد از اینکه این تیم را احیا کرد، در سال 2000 با نارضایتی از آن بیرون رفت.

او در بارسلونا بعد از چهار سال ناکامی، چندین عنوان قهرمانی در لالیگا کسب کرد و تصمیم گرفت که گواردیولا را کاپیتان کند.

با این همه نقاط مشترک، دو تیم بارسلونا و بایرن مونیخ پیش از این خیلی کم در مقابل هم قرار گرفته اند و سابقه دیدارهایشان به بیش از شش مسابقه نمی رسد.

آنها آخرین بار چهار سال پیش در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان باشگاه های اروپا به مصاف هم رفتند. زمانی که یورگن کلینزمن سرمربی بایرن مونیخ بود. در آن مسابقه بارسلونا با گل هایی که در نیمه اول زد، 4 بر صفر پیروز شد.

کارل هاینس رومنیگه رییس اجرایی بایرن در این باره گفت: آن بازی را خوب به خاطر دارم و واقعا دلم نمی خواهد در موردش فکر کنم چون تماشایش خیلی دردناک بود. اکنون فرصت خیلی خوبی است که نشان بدهیم از آن زمان به بعد چقدر پیشرفت کرده ایم.

بایرن مونیخ در بازی فردا شب ماریو مانژوکیچ و تونی کروس را در اختیار نخواهد داشت در حالیکه بارسلونا نیز بدون خاویر ماسکرانو و کارلوس پویول بازی می کند.

به همین دلیل هنوز معلوم نیست در مرکز دفاع چه کسی در کنار جرارد پیکه برای بارسلونا بازی خواهد کرد.

کد خبر 210500
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز