دورتموند از زمان شروع لیگ قهرمانان به‌عنوان یکی از مدعیان قهرمانی مطرح بود و صعود این تیم به نیمه‌نهایی نشان می‌دهد که پیش‌بینی‌ها در مورد قهرمان فصل‌گذشته بوندس‌لیگا اشتباه نبوده است.

جدال کلوپ و مورینیو، راند سوم

 دورتموند امشب در حالی میزبان رئال‌مادرید است که تنها تیم بدون شکست تورنمنت به‌شمار می‌رود و توانسته در هر پنج بازی خانگی‌اش به پیروزی برسد. یکی از این پیروزی‌ها در مرحله گروهی مقابل رئال‌مادرید به‌دست‌آمد که دورتموند با گل‌های لواندوفسکی و اشملزر در برابر تک گل رونالدو به سه امتیاز رسید. دورتموند در بازی برگشت هم رئال مادرید را با تساوی دو بر دو متوقف کرد تا سرگروه شود. بدین‌ترتیب امشب در سیگنال ایدونا پارک، شب سختی در انتظار مردان مورینیو خواهد بود.

دورتموند فصل قبل در لیگ قهرمانان حتی نتوانست از مرحله گروهی صعود کند ولی یورگن کلوپ با درس‌گرفتن از تجربه فصل قبل حالا تیمش را با اقتدار به یک قدمی فینال رسانده. سرمربی توانای دورتموند معتقد است که دلیل ناکامی فصل قبل تیمش، فوتبال تهاجمی این تیم بود و پس از حذف متوجه شد که برای موفقیت در لیگ قهرمانان بهتر است استراتژی تیمش را روی دفاع و ضدحمله طراحی کند. دورتموند با همین رویه توانست در گروه مرگ با حضور رئال‌مادرید، منچسترسیتی و آژاکس با بهترین نتایج به مرحله حذفی برسد.

این موفقیت حالا هواداران دورتموند را امیدوار کرده که مثل سال1997 به فینال برسند و برای دومین بار قهرمانی اروپا را جشن بگیرند. در آن سال دورتموند با هدایت اوتمار هیتسفلد در فینال توانست یوونتوس را با نتیجه سه بر یک شکست دهد. دورتموند فصل بعد هم به نیمه نهایی رسید ولی در این مرحله مغلوب رئال‌مادرید شد که در نهایت توانست جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

شروع جنگ روانی

علاوه بر نوری شاهین که امشب مقابل هم‌تیمی‌های سابقش قرار می‌گیرد، این بازی، رویارویی‌های جالب دیگری هم دارد. اوزیل و خدیرا دو ملی‌پوش آلمانی رئال هستند که باید با ملی‌پوشان آلمانی دورتموند دوئل کنند. یکی از این ملی‌پوشان گندوگان است که گفته می‌شود رئال مادرید او را زیرنظر دارد و می‌خواهد در آینده نزدیک او را جانشین ژابی آلونسو کند.

جذاب‌تر از همه اما جدال مورینیو و کلوپ به‌عنوان تئوریسین‌های روی نیمکت دو تیم است. کلوپ در مرحله گروهی توانست مورینیو را مغلوب کند ولی رئال در نیم فصل دوم به‌مراتب آماده‌تر شده. از سوی دیگر کلوپ یکی از گزینه‌های جانشینی مورینیو روی نیمکت رئال به‌شمار می‌رود؛ هرچند دورتموندی‌ها حاضر نیستند مربی‌شان را از دست بدهند.

مورینیو شنبه هفته گذشته برای آنالیز بازی دورتموند به ورزشگاه گروترفروت رفته بود ولی پیش از پایان نیمه اول ورزشگاه را ترک کرد. در این بازی دورتموند کاملا برتر از حریف بود و به پیروزی شش بر یک رسید. پس از این بازی کلوپ در واکنش به سفر مورینیو به آلمان گفت: «گزارشی که مورینیو تهیه کرده، دو هفته قبل از بازی به هیچ دردی نمی‌خورد». اما مورینیو که زبان تندی دارد، با یک هفته فاصله جواب کلوپ را داد و گفت: «از روزی که قرعه‌کشی مرحله نیمه‌نهایی انجام شد، کلوپ هر روز درباره بازی مصاحبه می‌کند». کلوپ اما ترجیح داد پاسخ او را به شوخی بدهد و گفت: «مورینیو می‌گوید که خیلی حرف می‌زنم؟ یکی از معلمان مدرسه هم همیشه همین را به من می‌گفت. پس از حالا ساکت می‌شوم». حال باید دید امشب در زمین بازی جواب کلوپ به مورینیو چه خواهد بود.

کد خبر 210814

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز