همشهری آنلاین: معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه سپاه از ساختار و سازمان بسیار منعطف و تغییرپذیری برخوردار است، گفت: اتاق‌های فکر آمریکایی‌ در مقابل سپاه اظهار ناتوانی می‌کنند.

سردار جزایری

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خانه ملت، سردار مسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به نقش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی،گفت: بی‌تردید در فرآیند پیروزی انقلاب اسلامی و طی بیش از سه دهه گذشته تا امروز، سپاه پاسداران از نقش‌آفرینی گسترده، عمیق و قابل توجهی در پیشبرد اهداف انقلاب و نظام برخوردار بوده که می‌توان با اشاره به حوادث و رویدادهای مهم انقلاب به بررسی این موضوع پرداخت.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه در دهه 60 و ماه‌ها و سال‌های اولیه پیروزی انقلاب جریانات مختلف مخالف انقلاب به‌خصوص با هدایت آمریکا و اروپا تلاش زیادی برای جلوگیری از شکل‌گیری و ادامه حیات انقلاب به عمل آوردند، افزود: تاریخ این برهه از جمهوری اسلامی ایران، مملو از حوادثی است که این هدف را با اشکال و اقدامات حاد سیاسی، امنیتی، نظامی، اجتماعی، اقتصادی و عملیات‌های تروریستی و انفجارها و با بهره‌گیری از امکانات مادی و معنوی بیگانگان و قدرت‌های جهانی و همپیمانان منطقه‌ای آنان و به‌خصوص ارتجاع غرب، دنبال می‌کردند.

وی افزود: البته باید تحریم‌های سیاسی، دیپلماسی و اقتصادی که به طور مستقیم توسط بیگانگان برنامه‌ریزی و اجرا می‌شد و نیز طراحی و اجرای چند کودتای نظامی در بُعد نظامی را به همه این موارد افزود و باید دانست که سپاه پاسداران در خنثی‌سازی اکثر این تهاجمات نقش اساسی داشته است.

بازدارندگی سپاه در برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار، عامل اقتدار کشور است

سردار جزایری با بیان اینکه حضور سپاه در سنگر دفاع نظامی و امنیتی و فرهنگی از انقلاب و نظام در جریان جنگ‌های تجزیه‌طلبانه و به ویژه جنگ 8 ساله برای همگان تا حدودی روشن است، ادامه داد: صرف‌نظر از موارد مطرح شده، نقش بازدارندگی سپاه پاسداران در برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار جهانی از جمله عوامل اصلی اقتدار کشور و واهمه دشمنان انقلاب در هرگونه برخورد نظامی با جمهوری اسلامی ایران به حساب می‌آید.

شکل گیری مدل رفتاری و مبارزاتی مردم جهان بر اساس تحرکات سپاه

وی با تاکید بر نقش برون‌مرزی سپاه پاسداران با بیان اینکه شاکله و ساختار سپاه پاسداران به گونه‌ای بوده که ضمن جلب هواداران بسیار به خود در سراسر جهان، الگوی جدیدی از مقاومت و ایستادگی را رقم زده است، افزود: به جز نمونه های بارز آن در منطقه همچون مساله حزب‌الله و حماس، جمعیت‌های زیادی در اقصی‌نقاط جهان چشم به تحرکات سپاه پاسداران دوخته و بر این اساس مدل رفتاری و مبارزاتی خود را شکل می‌دهند.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح افزود: نقش سپاه در عمق‌بخشیدن به انقلاب اسلامی و عمق استراتژیک نظام و بیداری مردم در برابر رژیم‌های سلطه و وابستگان به قدرت‌های نامشروع جهانی بی‌بدیل ارزیابی می‌شود.

سپاه پاسداران یک سازمان صرفاً نظامی نیست

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران یک سازمان صرفاً نظامی نیست، افزود: این نهاد انقلابی در عرصه‌های بصیرت‌افزایی، سیاسی و فرهنگی و مصادیق سازندگی کشور به‌خصوص پس از خرابی‌های ناشی از جنگ تحمیلی و رفع نیازهای کشور در شرایط کنونی، حراست از امنیت و سایر عرصه‌های مهم از جمله امور علمی و فناوری و انجام کارهای به‌ظاهر نشدنی در زمینه‌های گوناگون، حضوری شاداب و از روی اخلاص و با هدف خدمت به مردم داشته است.

اقدامات سازندگی سپاه در خارج از ایران بی نظیر است

سردار جزایری با بیان اینکه هم‌اکنون حجم اقدامات سپاه در امور سازندگی و انجام صدها و بلکه هزاران پروژه بزرگ و کوچک در سراسر کشور و حتی خارج از کشور کارنامه‌ای بسیار درخشان و بی‌نظیر برای این نهاد رقم زده است، تصریح کرد: اما سپاه پاسداران از این منظر آنطور که باید در معرض معرفی قرار نگرفته که امیدواریم مسئولان مربوطه در این نهاد امکان بیشتری برای آشنایی افکار عمومی داخل و خارج از ایران با اقدامات و دستاوردهای سپاه، به‌خصوص در زمینه‌های مردم‌یاری فراهم کند.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه حیطه کاری سپاه پاسداران به موارد مطروحه ختم نمی‌شود، توضیح داد: بسیج یک نهاد معظم و اساسی و مولود فکر و اندیشه و ایده امام خمینی (ره) و یکی از زیرشاخه‌های سپاه پاسداران است که به این وسیله سپاه به معدن بی‌انتهای مردم متصل شده است.

سپاه سازمان و مدل ساختاری جدید و نوین در عصر حاضر است

وی با بیان اینکه سپاه یک سازمان و مدل ساختاری جدید و نوینی در عصر حاضر به شمار می‌آید، ادامه داد: همین ویژگی‌ها از سپاه پدیده‌ای انحصاری به وجود آورده که در همه زمینه‌ها منشأ اثر است، و این واقعیت را از یک طرف محبت دوستداران انقلاب نسبت به سپاه و از طرف مقابل خشم دشمنان انقلاب اسلامی را نسبت به سپاه نشان می دهد.

اتاق‌های فکر آمریکایی‌ در مقابله با سپاه اظهار ناتوانی می کنند

وی افزود: بی‌جهت نیست که بسیاری از استراتژیست‌ها و اتاق‌های فکر آمریکایی‌، در مقابله با سپاه اذعان دارند که نمی‌دانند با این پدیده چه باید بکنند.سردار جزایری با اشاره به رشد و پیشرفت مستمر سپاه که در نوع خود کم‌نظیر است، گفت: سپاه به سرعت خود را با شرایط وفق می‌دهد و از ساختار و سازمان بسیار منعطف و تغییرپذیری برخوردار است.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه برآورد و ارزیابی افکار عمومی از سپاه پاسداران و بسیج، این نهاد را قوام دهنده انقلاب و نظام می‌داند، توضیح داد: از یک سو دستگاه‌ها و سرویس‌های جاسوسی و اطلاعاتی دشمن قادر به دستیابی به درک صحیحی از سپاه نیستند و از سوی دیگر این نهاد انقلابی با بالندگی، خلاقیت و ابتکار در رویکردها و عملکردها همراه است و بطور مرتب حرکتی رو به جلو دارد.

کد خبر 210481
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز