همشهری آنلاین: لحظاتی پیش جنگنده‌های ارتش جمهوری اسلامی اقدام به برگزاری رژه هوایی در آسمان تهران کردند.

روز ارتش

در این رابطه فارس نوشت: صبح امروز و در جریان مراسم 29 فروردین روز ارتش رژه هوایی جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش در آسمان تهران صورت برگزار شد.

در این رژه جنگنده‌های آذرخش، صاعقه، سوخو 24، و میگ 29 در دسته‌های سه‌تایی و جنگنده‌های اف 4 و اف 14 در دسته‌های پنج‌تایی شرکت داشتند.

همچنین در این رژه دو فروند جنگنده سوخو 24 اقدام به عملیات سوخت‌گیری هوایی کردند.

اجرای عملیات چتربازی در مراسم رژه ارتش:روز ارتش

همچنین همزمان با 29 فروردین ماه، سالروز گرامی داشت ارتش جمهوری اسلامی ایران، عملیات چتربازی نیروهای زمینی ارتش بر فراز آسمان محل برگزاری رژه در مجاورت حرم بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به اجرا در آمد.

به گزارش ایرنا، تعدادی از چتربازان تیپ 65 هوابرد نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با پرش از بالگردهای هواپیمایی نیروی زمینی ارتش (هوانیروز) ، چابکی و چالاکی نیروهای تکاور این نیرو را به نمایش گذاشتند.

این چتربازان با سرعت و تحرک بالا به عنوان نیروهای چابک و چالاک با انواع آموزش های دشوار از جمله نیروهای ویژه و تکاور نیروی زمینی هستند که قادرند در هر گونه شرایط آب و هوایی کشور ماموریت های حساس و سخت را در طول شبانه روز انجام دهند.

چتربازان تیپ 65 تکاور نیروی زمینی ارتش در بعضی از موارد به صورت دو نفره و با استفاده از یک چتر و با هدف انجام عملیات نجات سرنشینان هواپیما در سوانح ، عملیات پرش از بالگرد را در محل برگزاری رژه به اجرا درآوردند.

علاوه بر پرش چتربازان به صورت دو نفره از بالگرد، چتربازان حامل پرچم جمهوری اسلامی ایران و ارتش به صورت تک نفره عملیات چتربازی را در محل برگزاری رژه انجام دادند.

کد خبر 209764
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز