همشهری آنلاین: امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی، فرمانده نیروی هوایی ارتش با حضور در اداره بهداشت و درمان نهاجا ضمن بازدید از مرکز فیزیولوژی هوایی طب هوا فضای این مرکز چندین سامانه شبیه ساز در آموزش خلبانی را افتتاح کرد.

سامانه‌های شبیه ساز آموزش خلبانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  روابط عمومی نیروی هوایی، در این مراسم که امیر سرتیپ دوم دکتر جاویدراد، رئیس سازمان جهاد خودکفایی و دیگر فرمانده و مسئولان نیروی هوایی حضور داشتند، سامانه آموزش جهت یابی صحیح در حین پرواز (Gyrolab) در حضور امیر سرتیپ شاه صفی آزمایش شد. این سامانه نحوه استفاده از آلات دقیق و آشنایی با کابین در شرایط شبیه به پرواز واقعی و همچنین احساس غوطه ور شدن در فضا را به دانشوران خلبانی آموزش می دهد.

هدف از ساخت این شبیه ساز این است که خلبان بتواند در شرایط اضطرار حین پرواز با تکیه بر نشان دهنده های دقیق، هواپیما را کنترل و هدایت کند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین ضمن بازدید از سامانه شبیه ساز چگونگی پرش صحیح از هواپیماEjection Seat Trainer) )در جریان فعالیت این فنآوری آموزش خلبانی نیز قرار گرفت.

این دستگاه با قرار دادن دانشوران خلبانی در موقعیت اضطرار، چگونگی قرارگرفتن صحیح در کابین برای پرش به بیرون را آموزش می دهد.

در ادامه امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی، دستگاه ویژه آموزش مقابله با سردرگمی در پرواز Spatial Disorientationرا نیز رونمایی کرد.

این دستگاه با گردش های بسیار سریع، دانشوران خلبانی را در شرایط واقعی سردرگمی در پرواز و سرگیجه قرار می دهد که خلبان می بایست با آموزش صحیح، بتواند با نیروی وارد شده بر سر و بدن خود مقابله کرده و شرایط عادی خود را حفظ کند.

کد خبر 223106
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز