همشهری آنلاین: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه غربی‌ها بعد از مذاکرات آلماتی-2 حرف‌های گنده‌تر از دهانشان زدند و گفتند که گزینه نظامی روی میز است، گفت:

سیدحسن فیروزآبادی

 اما این به معنی اینکه تهدید نظامی وجود داشته باشد نیست و ما تصور این جنگ در آینده را نداریم و این موضوعات را مانند فحشی می‌دانیم که بعد از کم آوردن در دعوا می‌گویند چرا که آنها در مذاکرات در مقابل منطق ایران حرفی برای گفتن نداشتند.

به گزارش مهر، سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی در حاشیه برگزاری رژه یگان‌‌های ارتش که به مناسبت 29 فروردین روز ارتش، در جمع خبرنگاران در خصوص اظهارات غربی‌ها مبنی بر روی میز بودن گزینه نظامی برای مقابله با ایران اظهار داشت: در مذاکرات آلماتی جمهوری اسلامی ایران از موضع منطق و استدلال صحبت کرد اما آنها در قبال این مواضع منطقی ایران، حرفی برای گفتن نداشتند و این یک شکست استراتژیک برای آنها در این مذاکرات بود.

وی افزود: بعد از این موضوع آمدند حرف‌های گنده‌تر از دهانشان زدند و گفتند که گزینه نظامی روی میز است. اما این به معنی اینکه تهدید نظامی وجود داشته باشد نیست بلکه آنها این گزینه را در کنار ده‌ها گزینه دیگر دارند که می‌خواهند بگویند ممکن است جنگی صورت بگیرد اما ما تصور این جنگ در آینده را نداریم و این موضوعات را مانند فحشی می‌دانیم که بعد از کم آوردن در دعوا می‌گویند چرا که آنها در مذاکرات در مقابل منطق ایران حرفی برای گفتن نداشتند.

وی ادامه داد: البته در این میان صهیونیست‌ها نیز سر و صدا می‌کنند و تحریکاتی دارند و غربی‌ها هم برای اینکه روابط خود را با آنها تنظیم کنند چنین حرفهایی می‌زنند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اینها را موضوعاتی سیاسی و روانی ارزیابی کرد.

فیروزآبادی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا ایران در سوریه دخالت نظامی خواهد کرد، گفت: جمهوری اسلامی ایران سرباز و تجهیزات به خارج از مرزها نمی‌فرستد و حمایت ما از مقاومت سیاسی، فناورانه، آموزشی و تشریفی است.

وی در خصوص توانمندی کشورمان در مقابله با تهدیدات نیز گفت: ما به نیروهای خود اعتماد کافی داریم و نه تنها از ایران بلکه می‌توانیم از کل منطقه دفاع کنیم.

فیروزآبادی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و نحوه ورود نیروهای مسلح به انتخابات گفت:‌ نیروهای مسلح ما مجرب هستند و فتنه 88 را دیده‌اند و این موارد را می‌شناسند اما نیروهای مسلح سیاسی نیستند که بخواهند در انتخابات تجزیه و تحلیل و یا دخالت کنند بلکه باید برای مقابله با تهدیدات و فتنه طرح‌ریزی و پایش داشته باشند که این آمادگی در نیروهای مسلح ما وجود دارد.

کد خبر 209793
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز