همشهری آنلاین: همزمان با ایام سوگواری حضرت صدیقه زهرا(س) غبار روبی از ضریح جدید با حضور رئیس ستاد بازسازی و تنی چند از معاونان ستاد و مسئولان حرم حسینی در فضای خاص و روحانی حرم امام حسین(ع) انجام شد.

فارس نوشت: مراسم غبار روبی از ضریح جدید مرقد امام حسین(ع) که با تلاوت قرآن و مداحی و مرثیه خوانی مداحان اهل بیت آغاز شد و مدعوین با ورود به داخل ضریح مطهر به غبار روبی پرداختند.

با توجه به اینکه این گروه اولین گروهی هستند که افتخار غبارروبی ضریح جدید امام حسین(ع) را دارند حسن پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات اظهار داشت: به‌عنوان یک شیعه ایرانی و خادم عتبات به خود می‌بالم کنار مضجع شریف سرور و سالار شهیدان داخل ضریح عشق که ذره ذره آن توسط هنرمندان ایرانی با وضو و ذکر یا حسین (ع) ساخته شده ایستاده‌ام و دعاگوی تک تک مردم خداجو و محب اهل بیت ایرانی اسلامی هستم، مردمی که با تمامی وجود ستاد عتبات عالیات را در بازسازی، مرمت و توسعه اعتاب مقدسه یاری می‌دهند.

پلارک ساخت و انتقال و نصب ضریح جدید امام حسین(ع) را یک واقعه بی نظیر برشمرد که توسط ستاد بازسازی عتبات به خوبی مدیریت شد.

وی خاطرنشان کرد: این اثر فاخر در هنگام ساخت، انتقال و نصب موجی از عشق و ارادت به سرور و سالار شهیدان را به دنبال داشت و بسیار موثر بود.

وی گفت: یقینا این رخداد در تاریخ خواهد ماند و به‌عنوان افتخاری برای ملت ایران ثبت می‌شود و همه مردم به ویژه رسانه‌ها در این افتخار سهیم هستند.

پلارک در پایان اظهار امیدواری کرد: سایر پروژه های در دست اقدام در عتبات نیز با عنایت پروردگار و حمایت و پشتیبانی مردم مسلمان ایران با سرعت بیشتری انجام و ان‌ شاء الله در این سال شاهد افتتاح برخی از آنان از جمله بیمارستان فوق تخصصی امام سجاد(ع) در کربلا باشیم.

کد خبر 209641
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز