دبیرکل سازمان شهرهای متحد و حکومت‌های محلی منطقه غرب آسیا و خاورمیانه با بیان اینکه شهردار تهران به‌دلیل فعالیت‌هایی که انجام داده به‌طور حتم شایستگی ریاست یوسی‌ال‌جی را داشته است، گفت: در دو سال اخیر پیشرفت‌های صورت‌گرفته در تهران به‌ویژه در زمینه فضای سبز بسیار زیاد بوده و تونل‌ها و زیر گذرهایی که در حال ساخت بوده، امروز تکمیل شده است.

اجلاس شهرهای متحد

محمت دومان با اشاره به برگزاری اجلاس شهرهای متحد و حکومت‌های محلی منطقه غرب آسیا و خاورمیانه در تهران گفت: این اجلاس هر سه سال یک‌بار برگزار می‌شود. در اجلاس 2010دکتر قالیباف به‌عنوان رئیس اجلاس استانبول انتخاب شده بود و در این کنگره نیز برای سه سال با رأی تمامی اعضا به‌عنوان رئیس انتخاب شد. امیدواریم از شهرداری‌های ایران و منطقه نیز به عضویت این کنگره افزوده شود. وی در ادامه اظهار کرد: در دو سال اخیر یوسی‌ال‌جی توسعه یافته است و ما امکان آن را یافته‌ایم که مدل شهرسازی در تهران و ایران را بشناسیم و از این تجارب استفاده کنیم.

وی مهم‌ترین هدف این اجلاس را استفاده از تجارب همه شهرداری‌های عضو دانست و با اشاره به پیشرفت‌های صورت گرفته در تهران گفت: در دوسال اخیر پیشرفت‌های صورت گرفته در تهران به‌ویژه در زمینه فضای سبز بسیار زیاد بوده است و تونل‌ها و زیرگذرهایی که در حال ساخت بوده، امروز تکمیل شده است. وی تصریح کرد: در سال 1995به همراه رجب اردوغان که آن زمان شهردار بود به تهران آمده بودم که آن زمان متروی تهران تازه احداث شده بود و امروز می‌بینیم که ساخت مترو توسعه یافته و درتمامی مراحل زندگی شهروندان وجود دارد که تمامی اعضا به چشم خود این تغییرات پیش آمده در تهران را دیدند.

دومان اضافه کرد: بر این باوریم که شهرداری حتما تجاربی دارد که می‌تواند به سایر شهرداری‌ها منتقل کند و در این دو روز اعضای ما روزهای خوبی در تهران داشتند و توانستیم از تجارب تهران استفاده کنیم.دبیرکل سازمان شهرهای متحد و حکومت‌های محلی منطقه غرب آسیا و خاورمیانه در ادامه ضمن تشکر از مدیریت شهردار تهران گفت: جلسات کاری پرباری در تهران برگزار شد و دکتر قالیباف به‌عنوان رئیس منطقه انتخاب شد که به‌نظر من باید این اتفاق می‌افتاد؛ چراکه وی فعالیت‌های بسیار زیادی داشته است و از این‌رو از ایشان و سایر همکارانشان تشکر می‌کنم و امیدواریم این فعالیت‌ها همچنان ادامه یابد.

دیدار شهردار با مهمانان تهران

شهرداران حاضر در این اجلاس در حاشیه برگزاری کنگره سازمان شهرهای متحد و حکومت‌های محلی غرب آسیا و خاورمیانه که به میزبانی تهران برگزار شد دیدارهایی با شهردار تهران داشتند.شهردار تونس در دیدار با شهردار تهران با اشاره به اینکه در طول مدت کوتاه اقامتش در تهران شاهد پیشرفت‌های شگرفی در پایتخت جمهوری اسلامی ایران بوده است به‌خاطر این دستاوردها به شهردار تهران تبریک گفت.وی تغییر، برنامه و تلاش را در شهر تهران ملموس نامید و گفت: تغییرات در تهران بسیار قابل لمس است و پیشرفت این شهر را به‌راحتی می‌توان حس کرد.

همچنین رئیس سازمان شهرهای عربی در دیدار با قالیباف ضمن ارائه توضیحاتی از نحوه فعالیت این سازمان و نهادهای آن از حضور در تهران ابراز خرسندی کرد و گفت: دستاوردها و پیشرفت‌های تهران در طول سال‌های گذشته خیلی روشن و آشکار است. وی با اشاره به سفرهای متعددی که در طول دوره ریاستش بر سازمان شهرهای عربی داشته تهران را شهری بزرگ توصیف کرد که در سطح منطقه قابل توجه است.ابوسعید الخنسا رئیس هیأت اعزامی و رئیس اتحادیه شهرداری‌های جنوب لبنان نیز ضمن ابلاغ سلام و درود مردم لبنان به شهردار تهران به ارائه توضیحاتی از پروژه‌های در دست اجرا در شهرهای مختلف این کشور پرداخت.

کد خبر 209084
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز