همشهری آنلاین: دانشمند و فیزیکدان مشهور بریتانیایی،‌ استفان هاوکینگ اخطار داد درصورتی که انسان از این سیاره شکننده فرار نکند تا هزار سال دیگر هم بر روی آن دوام نخواهد آورد و طی هزاره کنونی منقرض خواهد شد.

بر اساس گزارش پاپ ساینس، هاوکینگ در سخنرانی‌‌اش در مرکز پزشکی سدار-سینای در لس‌آنجلس گفت اگر انسان برای سکونت بر روی سیاره‌های دیگر از زمین مهاجرت نکند، تا کمتر از هزار سال دیگر منقرض خواهد شد. به گفته وی انسان‌ها کمی بیشتر از 900 سال زمان دارند تا به جاپای خود بر روی سیاره زمین ببالند!

وی اکتشافات فضایی را تضمینی برای آینده بشریت اعلام کرد. وی گفت اگر انسان می‌دانست نحوه عملکرد جهان برچه اساسی است شاید می‌توانست آن را به شکلی کنترل کند، اما در شرایط کنونی انسان توان اینکه تا هزار سال دیگر بر روی این سیاره شکننده به بقای خود ادامه دهد را نخواهد داشت.

استفان هاوکینگ

هاوکینگ برای بازدید از لابراتوار سلول بنیادین این مرکز پزشکی که بر روی شیوه‌ای برای کند کردن پیشرفت بیماری لوگریگ متمرکز است، به لس‌آنجلس سفر کرده‌بود.

هاوکینگ در سن 21 سالگی دریافت به نوعی اختلال عصبی مبتلا است و از آن زمان به بعد با پیشرفت بیماری اختلال موتور نورونی با استفاده از ویلچیر حرکت می‌کند و تنها عضوی از بدنش که توانایی حرکت دادن آن را دارد،‌ ماهیچه گونه‌اش است و با استفاده از همان ماهیچه با جهان ارتباط برقرار می‌کند. وی درباره شرایط زندگی دشوارش می‌گوید زندگی هرچقدر هم که دشوار باشد، همیشه چیزی هست که بتوان در آن موفق بود.

کد خبر 208852
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز