دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۰
۰ نفر

گروه حوادث: مرد معتاد که دوجنایت در کارنامه خود ثبت کرده تحت تعقیب پلیس قرار گرفته است.

متهم

ماجرا از این قرار بود که 21آبان‌ماه سال‌گذشته مأموران پلیس آگاهی شهرستان شیروان چرداول در استان ایلام از وقوع یک جنایت در خانه‌ای باخبر و بلافاصله راهی آنجا شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد که قربانی زن جوانی است و در اثر ضرب و شتم به قتل رسیده است. کارآگاهان در نخستین اقدام به تحقیق از همسایه‌ها که ماجرای جنایت را به پلیس خبر داده بودند پرداختند.

یکی از آنها به مأموران گفت: ساعتی پیش یکی از فرزندان قربانی به خانه من آمد و درحالی‌که به‌شدت نگران بود به من گفت که هرچه مادرش را صدا می‌زند جوابی نمی‌دهد. من هم خود را به خانه آنها رساندم و وقتی دیدم زن جوان نفس نمی‌کشد بلافاصله موضوع را به پلیس اطلاع دادم. وی ادامه داد: با دیدن آثار کبودی و ضرب و شتم روی صورت و دستان قربانی از فرزندش علت آن را پرسیدم که وی برای من تعریف کرد شب گذشته پدر و مادرش با هم درگیر شده‌اند و پدرش با زنجیر مادرش را کتک زده است.

بعد از آن همگی به خواب رفته‌اند و تا اینکه صبح هر چه مادرش را صدا کرده‌اند، پاسخی نداده است.بعد از اظهارات این همسایه کارآگاهان به تحقیقات محلی دست زدند و دریافتند که شوهر قربانی صبح روز حادثه پیش از بیدار شدن فرزندانش خانه را ترک کرده و ناپدید شده است. این در حالی بود که تحقیقات نشان می‌داد وی مرد بداخلاق و خشنی است و پیش از این همسایه‌ها مرتب صدای درگیری آنها را می‌شنیدند و حتی دیده بودند که وی چندبار همسرش را کتک زده است.

بعد از انجام تحقیقات اولیه پزشکی قانونی به معاینه جسد زن جوان پرداخت و مشخص شد که وی در اثر ضربات زنجیر به سرش دچار خونریزی مغزی شده است و حدود 12ساعت از مرگ وی می‌گذرد. آنچه مسلم بود فرزندان مقتول بعد از ضرب و شتم مادرشان، به گمان اینکه وی به خواب رفته است کنار او خوابیده بودند و خبر نداشتند که زن جوان در همان لحظه‌ای که ضربه به سرش وارد شده به کام مرگ رفته است.

با این اطلاعات، تیمی از مأموران پلیس با دستور قاضی محمد حسن‌وند، رئیس دادگاه بخش هلیلان و جانشین بازپرس تحقیقات خود را در این پرونده متمرکز کردند. بررسی‌ها نشان می‌داد که همسر مقتول مرد 43ساله‌ای است و به مواد‌مخدر اعتیاد دارد. وی که الماس نام دارد سال‌ها پیش از همسر اولش جدا شده و با مقتول ازدواج کرده بود. به گفته اطرافیانش، این مرد دچار اختلالات روانی و بدبینی بوده است و به‌خاطر سوء ظن و توهم‌های عجیب مرتب با همسر دومش درگیر بوده تا اینکه سرانجام وی را به قتل رساند. در بررسی کارنامه این مرد خشمگین مشخص شد که وی 10سال پیش نیز با شلیک گلوله دست به قتل پسر بچه‌ای زده بود.

ماجرا از این قرار بود که وی چکی در اختیار شخصی قرار داده بود اما چون برگشت خورده بود مرد طلبکار حکم جلب او را گرفته و همراه مأمور پلیس به خانه الماس که در آن زمان در اسلام آباد کرمانشاه زندگی می‌کرد رفته بود. وی نیز عصبانی شده و با اسلحه‌ای که در خانه‌اش پنهان کرده بود مقابل در منزلش رفته و اطرافیان را به رگبار بسته بود.

در این تیراندازی، گلوله‌ای به پسر بچه‌ای که در آن اطراف بود برخورد کرده و باعث مرگ وی شده بود.به‌دنبال قتل این پسر بچه، الماس فراری شده و سه‌سال تحت تعقیب پلیس بوده تا اینکه بعد از گرفتن رضایت از خانواده قربانی خود را به مأموران معرفی کرده بود. وی مدتی بعد از زندان آزاد شد تا اینکه دومین جنایت را رقم زد.به گزارش همشهری، با توجه به فراری بودن این مرد جنایتکار، قاضی پرونده مجوز انتشار عکس بدون پوشش چهره متهم را صادر کرده و از شهروندان خواسته چنانچه اطلاعی از مخفیگاه او دارند موضوع را از طریق شماره تلفن 08424223971به مأموران پلیس آگاهی شیروان چرداول استان ایلام اطلاع دهند تا با دستگیری این قاتل فراری زوایای پنهان پرونده آشکار شود.

کد خبر 208028
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز