گروه حوادث: خانواده‌ام مدعی بودند که من مشکل روانی دارم و باید در بیمارستان بستری شوم، من هم عصبانی شدم و بعد از درگیری با همسرم او را به قتل رساندم.

متهم

این ادعای مرد شیشه‌ای است که در تعطیلات نوروز دست به قتل همسرش زد. عقربه‌ها ساعت14:30 یازدهم فروردین ماه را نشان می‌داد که ماموران کلانتری 112 ابوسعید در جریان قتل یک زن خانه‌دار قرار گرفتند و برای بررسی موضوع راهی محل حادثه شدند. همزمان با حضور ماموران کلانتری، تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت نیز با دستور قاضی پرونده پای در قتلگاه گذاشتند.

بررسی‌ها نشان می‌داد که قربانی زن 57ساله‌ای بوده که در اثر خفگی کشته شده بود. این در حالی بود که روی صورت و گردن وی آثار ضرب و جرح وجود داشت که حکایت از درگیری پیش از مرگ می‌داد. همچنین در کمد دیواری داخل اتاق خواب فرزندان مقتول نیز تخریب شده بود. کارآگاهان در تحقیقات نخست دریافتند که مقتول همراه همسر و دو فرزند خود زندگی می‌کرده اما مدتی پیش با همسر 60 ساله‌اش دچار اختلاف شده است. این زن چند روز پیش به‌علت ضرب و شتم از سوی همسرش به طرح شکایت از او پرداخته بود. از سوی دیگر با توجه به سالم بودن قفل در - که نشان می‌داد عامل جنایت به راحتی توانسته وارد خانه شود - فرضیه قتل از سوی همسر قربانی قوت یافت.

کارآگاهان در تحقیقات تکمیلی خود دریافتند همسر مقتول که بعد از قتل فراری شده بود به شیشه اعتیاد داشته و همین موضوع علت اصلی اختلاف او با همسر و فرزندانش بوده است، به همین خاطر تحقیقات برای دستگیری این مرد 60 ساله آغاز شد.

دستگیری

کارآگاهان در نخستین اقدام پاتوق‌های مظنون تحت تعقیب را شناسایی کردند تا اینکه در اقدامات اطلاعاتی مشخص شد وی بعد از جنایت به ساختمان نیمه‌کاره‌ای که متعلق به یکی از بستگانش بوده رفته و در آنجا مخفی شده است. با این سرنخ،ماموران راهی ساختمان مورد نظر شدند و ساعت 23 یازدهم فروردین ماه سال‌جاری وی را دستگیر کردند.

متهم پس از انتقال به اداره دهم به قتل همسرش اعتراف کرد و درخصوص انگیزه‌اش گفت: مدتی قبل در دام اعتیاد شیشه گرفتار شدم و از آن روز به بعد خانواده‌ام ادعا می‌کردند که من مشکل روانی دارم. آنها قصد داشتند تا مرا در بیمارستان بستری کنند و به همین علت مرتب با هم درگیر می‌شدیم تا اینکه چند روز قبل از حادثه، برسر این موضوع با همسرم درگیر شدم و او نیز به خاطر ضرب و شتم از من شکایت کرد.

وی ادامه داد: صبح حادثه من و همسرم در خانه بودیم و از او خواستم تا از شکایتش صرف‌نظر کند اما او مخالفت کرد و به من ناسزا گفت. من نیز عصبانی شدم و مجددا با هم درگیر شدیم. در جریان این درگیری، من در یک لحظه کنترلم را از دست دادم و سیم سشوار را به دور گردنش انداخته و او را خفه کردم. وی افزود: به تصور اینکه داخل کمد دیواری اتاق فرزندم، پول وجود دارد، آن‌را شکستم اما پولی در آن پیدا نکردم و در حالی‌که درخانه را باز گذاشته بودم، پا به فرار گذاشتم.

سرهنگ آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات متهم، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس پرونده صادرشد و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار ماموران اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

کد خبر 207618
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز