دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۱
۰ نفر

گروه حوادث: با دستگیری دومظنون در پرونده قتل خلبان تهرانی و همسرش که در آخرین روزهای سال گذشته در آپارتمانشان به قتل رسیده بودند، تحقیقات درخصوص این پرونده جنجالی وارد مرحله‌ای تازه شده است.

خلبان

پلیس بر آن است در بازجویی از این دو مظنون که طی روزهای گذشته دستگیر شده‌اند، راز این جنایت هولناک را به‌زودی فاش کند. شامگاه 16 اسفند سال گذشته، ماموران کلانتری 140 تهران در جریان جنایت هولناکی در آپارتمانی در بلوار همیلا در منطقه پونک قرار گرفتند و راهی محل حادثه شدند. بررسی‌های اولیه حاکی از آن بود که در این جنایت منصور شهرکی، از خلبانان با سابقه ایران‌ایر و همسرش که وکیل دادگستری بود با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده‌اند.

با گزارش ماجرا به قاضی رودگر، بازپرس ویژه قتل تهران، وی همراه تیمی از کارآگاهان اداره دهم آگاهی در محل جنایت حاضر شدند. ماموران در نخستین اقدام به تحقیق از باجناق مرد خلبان پرداختند. او نخستین کسی بود که با جسد قربانیان روبه‌رو شده و ماجرا را به پلیس گزارش کرده بود. وی گفت: عصر بود و چند بار با تلفن خانه منصور تماس گرفتم اما کسی پاسخ نداد. حتی با موبایل او و همسرش سارا هم تماس گرفتم اما وقتی دیدم موبایلشان را هم جواب نمی‌دهند، نگران شدم و به سمت خانه‌شان راه افتادم.

در بین راه پسر نوجوان آنها را دیدم که از کلاس تقویتی برمی‌گشت. همراه هم راهی خانه‌شان شدیم اما هر چه زنگ زدیم، جوابی نشنیدیم. با استفاده از کلید در آپارتمان را باز کردیم و وقتی وارد آنجا شدیم با صحنه وحشتناکی روبه‌رو شدیم. اجساد غرق خون منصور و همسرش روی زمین افتاده بود و با دیدن این صحنه به سرعت ماجرا را به پلیس خبر دادم.

کارآگاهان در ادامه به بررسی محل جنایت پرداختند. هر دو قربانی با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده بودند و بررسی‌ها نشان می‌داد که اموالی از خانه آنها سرقت شده است. در ادامه مشخص شد که آثار ورود اجباری به خانه دیده نمی‌شود و قفل در آپارتمان کاملا سالم است. این یعنی قربانیان عاملان جنایت را می‌شناختند و خودشان در را روی آنها باز کرده بودند. از آنجا که آپارتمان مورد نظر سرایدار داشت و وی شاهد ورود و خروج افراد به آنجا بود، ماموران به سراغ سرایدار که جوانی افغانی بود رفتند و به تحقیق از وی پرداختند اما مرد جوان اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت که نمی‌داند جنایت از سوی چه کسانی صورت گرفته است.

تیم تحقیق در ادامه بررسی‌ها به پرس و جو از ساکنان آپارتمان پرداخت. تمامی همسایه‌ها از خلبان جوان و همسرش راضی بودند و آنها را به‌عنوان افرادی آرام و خوش برخورد می‌شناختند. از سوی دیگر بررسی سوابق کاری خلبان جوان نیز نشان می‌داد که وی از افراد باتجربه، موفق و دلسوز بوده و همه از او به نیکی یاد می‌کردند و وی با هیچ‌کس مشکلی نداشته است.

ماموران که با معمایی پیچیده روبه‌رو بودند، بررسی‌های تخصصی خود را ادامه دادند و این در حالی بود که چند روز بعد از جنایت مراسم تشییع جنازه منصور و همسرش در حالی برگزار شد که افراد زیادی از جمله تعدادی از نمایندگان مجلس نیز در مراسم حضور داشتند و به این ترتیب زوج خوشنام به خاک سپرده شدند. با این حال کارآگاهان که به‌صورت شبانه روزی سرگرم رسیدگی به این پرونده بودند در ادامه به سرنخ‌های خوبی دست یافتند که می‌توانست آنها را در کشف راز این جنایت هولناک یاری دهد.

ماموران در جریان بررسی‌های اطلاعاتی به دو مرد جوان مظنون شدند و چند روز قبل هر دوی آنها را در جریان عملیات جداگانه دستگیر کردند. این دو مظنون به اداره آگاهی منتقل شدند و تحت بازجویی قرار گرفتند. پلیس بر این عقیده است که در بازجویی از آنها راز جنایت را به‌زودی فاش خواهد کرد اما هنوز اطلاعات بیشتر در این خصوص منتشر نشده است. یک منبع آگاه در پلیس آگاهی با اشاره به دستگیری این دو مظنون گفت: در حال حاضر تحقیقات از این دو نفر ادامه دارد و درصورت به دست آمدن اطلاعات جدید در این پرونده، اطلاع‌رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

کد خبر 208025
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز