گروه حوادث: با گذشت 40روز از قتل خلبان تهرانی و همسرش در آپارتمانشان در منطقه پونک، عامل اصلی جنایت در جریان بررسی‌های تخصصی کارآگاهان دستگیر شد.

مقتولان

شامگاه 16اسفند سال گذشته، مأموران کلانتری 140تهران در جریان جنایت هولناکی در آپارتمانی در بلوار همیلا در منطقه پونک قرار گرفتند و راهی محل حادثه شدند. بررسی‌های اولیه حاکی از آن بود که در این جنایت منصور شهرکی 39ساله، از خلبانان با سابقه ایران‌ایر و همسر 38ساله‌اش که وکیل دادگستری بود با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده‌اند.

با گزارش ماجرا به قاضی رودگر، بازپرس ویژه قتل تهران، وی همراه تیمی از کارآگاهان اداره دهم آگاهی در محل جنایت حاضر شدند. مأموران در نخستین اقدام به تحقیق از باجناق مرد خلبان پرداختند. او نخستین کسی بود که با جسد قربانیان روبه‌رو شده بود. وی گفت: عصر بود و چندبار با تلفن خانه منصور تماس گرفتم اما کسی پاسخ نداد. حتی با موبایل او و همسرش سارا هم تماس گرفتم اما وقتی دیدم موبایلشان را هم جواب نمی‌دهند، نگران شدم و به سمت خانه‌شان راه افتادم.

در بین راه پسر نوجوان آنها را دیدم که از کلاس تقویتی برمی‌گشت. همراه هم راهی خانه‌شان شدیم اما هر چه زنگ زدیم، جوابی نشنیدیم. با استفاده از کلید در آپارتمان را باز کردیم و وقتی وارد آنجا شدیم با صحنه وحشتناکی روبه‌رو شدیم. اجساد غرق خون منصور و همسرش روی زمین افتاده بود و با دیدن این صحنه به سرعت ماجرا را به پلیس خبر دادم.

کارآگاهان در ادامه به بررسی محل جنایت پرداختند. هر دو قربانی با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده بودند و بررسی‌ها نشان می‌داد که اموال باارزشی از خانه آنها سرقت شده است. تیم تحقیق در ادامه بررسی‌ها به پرس و جو از ساکنان آپارتمان پرداخت. تمامی همسایه‌ها از خلبان جوان و همسرش راضی بودند و آنها را به‌عنوان افرادی آرام و خوش برخورد می‌شناختند. از سوی دیگر بررسی سوابق کاری خلبان جوان نیز نشان می‌داد که وی از افراد باتجربه، موفق و دلسوز بوده و با هیچ‌کس مشکلی نداشته است. مأموران که حدس می‌زدند جنایت با انگیزه سرقت صورت گرفته است، بررسی‌های خود را روی این انگیزه متمرکز کردند.

در ادامه سرایدار آپارتمان قربانیان و فرد دیگری به‌عنوان مظنون دستگیر شدند اما در جریان بررسی‌های انجام شده مشخص شد که آنها نقشی در قتل نداشته‌اند. کارآگاهان که به‌صورت شبانه‌روزی سرگرم رسیدگی به این پرونده بودند در ادامه به سرنخ‌های خوبی دست یافتند که می‌توانست آنها را در کشف راز این جنایت هولناک یاری دهد. مأموران این بار به فردی مظنون شدند که تمامی سرنخ‌ها نشان می‌داد وی در روز جنایت در آپارتمان قربانیان حضور داشته است.

محل زندگی این مرد شناسایی شد و تیم‌های تخصصی آنجا را زیرنظر گرفتند. تمامی رفت‌وآمدهای مظنون پرونده زیرنظر گرفته شد تا اینکه بعد از چند روز تحقیقات، شواهد و مدارک محکمه پسندی به‌دست آمد که دست داشتن مرد مظنون را در قتل خلبان و همسرش ثابت می‌کرد. با این مدارک، بازپرس رودگر دستور بازداشت فرد مظنون را صادر کرد و مأموران در یک عملیات ضربتی وارد مخفیگاه وی شدند و او را دستگیر کردند.

مرد جنایتکار لب به اعتراف گشود و به قتل خلبان جوان و همسرش با انگیزه سرقت اعتراف کرد. او گفت که روز حادثه پس از ورود به خانه قربانیان با اسلحه آنها را تهدید کرده و سپس دست و پایشان را بسته؛ پس از سرقت نیز با ضربات چاقو آنها را به قتل رسانده است. اعترافات این مرد همزمان با چهلمین روز درگذشت خلبان خوشنام و همسرش صورت گرفت و به همین دلیل سرهنگ محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بلافاصله با خانواده قربانیان تماس گرفت تا با اعلام خبر دستگیری عامل جنایت باعث تسلی آنها شود.

کد خبر 209043
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز