جمعه ۲۳ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: در هفته گذشته شاهد گزارش حوادثی از قبیل اجرای نقشه قتل پدر و مادری توسط دختر 18 ساله و همچنین دستگیری عامل هتک حرمت دختر جوانی به بهانه تلافی عشق شکست خورده بودیم.

قتل

در روز 4 بهمن سال گذشته، از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی110 وقوع یک فقره قتل در میدان پونک، در بررسی‌های اولیه مشخص شد چند نفر ناشناس ضمن ورود به منزلی، اقدام به بستن دست و پای افراد داخل خانه کرده و پس از به قتل رساندن صغری. 35ساله و پس کشاندن همسر مقتوله به هویت اسماعیل 45 ساله به خانه، وی را نیز مورد اصابت ضربات متعدد چاقو قرار داده و از محل متواری شده‌اند که با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمد و به دستور شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با توجه به شدت جراحات وارد شده ناشی از اصابت 17 ضربه چاقو به ناحیه سینه و گردن اسماعیل و انجام اقدامات درمانی جهت نجات وی، امکان تحقیق از وی وجود نداشت؛ لذا با وجود آنکه دختر وی به هویت مینا 18 ساله نیز مورد اصابت یک ضربه چاقو از ناحیه دست راست قرار گرفته بود، پس از انجام اقدامات درمانی و انجام عمل جراحی بر روی دست وی تحقیقات از او و دو برادر کوچکترش که 12 ساله و 7 ساله بودند که در زمان جنایت، با دست و پای بسته شده در یکی از اتاق‌های خواب محبوس شده بودند، در دستور کار کارآگاهان اداره دهم قرار گرفت.

مینا در اظهارات اولیه خود عنوان داشت: سه نفر جوان در حالیکه صورت‌های خود را با ماسک پوشانده بودند، وارد خانه شده؛ ابتدا با تهدید چاقو اقدام به بستن دست و پای مادرم کرده و زمانیکه دو برادر کوچکترم از مدرسه به خانه آمدند، آنها را نیز جدای از مادرم و در داخل یکی از اتاق‌ها حبس کردند؛ پس از خفه کردن مادرم، در ساعت 16:00 یکی از برادرانم را مجبور کردند تا به بهانه خرید دفتر نقاشی، با پدرم تماس بگیرد و زمانیکه پدرم وارد خانه شد او را نیز مورد اصابت ضربات چاقو قرار داده و در حالیکه مرا نیز از ناحیه دست راست مجروح کرده بودند، به سرعت از خانه خارج شدند.

با توجه به اظهارات پراکنده مینا، کارآگاهان از حضور فردی به نام مرتضی با هویت واقعی ابوالفضل متولد 1370 در این ماجرا اطلاع پیدا کرده و ضمن شناسایی محل سکونتش در منطقه سردار جنگل، وی را تحت مراقبت‌های نامحسوس پلیسی قرار دادند تا نهایتا پوریا با هویت واقعی رضا متولد 1372 و ایمان متولد 1371 نیز توسط کارآگاهان شناسایی شدند و هر سه متهم در 28 اسفند سال گذشته دستگیر و به پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

با دستگیری متهمان و آغاز تحقیقات، مرتضی در اعترافات اولیه خود به کارآگاهان گفت: در حدود یک سال و نیم پیش و در خیابان با مینا آشنا شده اما پس از گذشت مدتی ارتباط ما با یکدیگر قطع شد تا اینکه یک روز قبل از حادثه، مینا با من تماس گرفت و به من پیشنهاد داد که در صورت تهدید خانواده‌اش مبلغی را پرداخت خواهد داد؛ زمانیکه وارد خانه شده و دست پای مادر مینا را بسته و او را در داخلی اتاقی حبس کردیم، مینا پیشنهاد داد که اگر پدر و مادرش را به قتل برسانیم، پس از رسیدن اموال پدر و مادرش به وی مبلغی در حدود 700 میلیون تومان به ما پرداخت خواهد کرد؛ من نیز در حالیکه، مادر مینا در داخل یکی از اتاق‌های خواب حبس بود، وی را با سیم برق خفه کرده و قرار شد تا پوریا نیز در زمان حضور پدر مینا، او را با چاقو به قتل برساند که به محض ورود پدر مینا به داخل خانه، هر سه نفر به وی حمله ور شده و پوریا ضربات متعدد چاقو به بدنش وارد کرد تا اینکه پدر مینا بر روی زمین افتاد و از خانه خارج شدیم.

مرد شیشه‌ای همسرش را به قتل رساند

‌ در ساعت 14:30 روز 11 فروردین امسال، از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 وقوع یک فقره قتل در یک ساختمان مسکونی واقع در خیابان وحدت اسلامی اعلام شد.

با آغاز تحقیقات از صحنه جنایت مشخص شد که مقتوله به همراه همسر و دو فرزند خود زندگی می‌کرده و از مدتی پیش با همسرش به نام احمد 60 ساله اختلاف داشته و چند روز پیشتر نیز به علت ضرب و شتم از سوی همسرش، اقدام به طرح شکایت کرده است.

در شرایطی که هیچگونه اطلاعاتی از سوی خانواده مقتوله و دیگر دوستان و بستگان آنها در خصوص مخفیگاه احتمالی احمد وجود نداشت، کارآگاهان اداره دهم با انجام تحقیقات پلیسی اطلاع پیدا کردند که متهم پس از ارتکاب جنایت به ساختمان نیمه کاره‌ای متعلق به یکی از بستگان مراجعه و در این محل مخفی شده است که همان روز دستگیر و به اداره دهم منتقل شد.

متهم پس از انتقال به اداره دهم، صراحتا به ارتکاب جنایت اعتراف و در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: از مدتی قبل و با توجه به اعتیاد من به شیشه، خانواده‌ام ادعا می کردند که من مشکل روانی دارم و قصد داشتند تا مرا در بیمارستان بستری کنند و به همین علت مدام با همدیگر درگیر می‌شدیم تا اینکه در روز حادثه پس از رفتن دخترم به سرکار با همسرم در منزل تنها بودیم که از وی خواستم تا از شکایتش صرف نظر کند اما او مخالفت کرد و در ادامه به من ناسزا گفت.

من نیز عصبانی شدم و مجددا با یکدیگر درگیر شدیم ابتدا همسرم با سشوار ضربه‌ای به سر من وارد کرد که باعث خونریزی و شکستگی سر من شد؛ من نیز در یک فرصت سیم سشوار را به دور گردنش انداخته و او را خفه کردم.

آزادی گروگان 16 ساله در شیراز

در روز 19 اسفند ماه سال 91 پسر بچه 16 ساله در یکی از محله‌های شمالی شیراز به منزل مراجعه نکرده و افرادی با خانواده وی تماس و اعلام می‌کنند که فرزند آنها را گروگان گرفته و در قبال آزادی وی مبالغی وجه نقد مطالبه کردند که پس از اطلاع پلیس، شناسایی و دستگیری آدم ربایان در دستور کار پلیس آگاهی فارس قرار گرفت و تحقیقات در این خصوص آغاز شد که با انجام سه هفته اقدامات اطلاعاتی،‌ انتظامی و عملیاتی و هماهنگی محل اختفای آدم ربایان در یکی از محل‌های جنوبی شهر شیراز شناسایی شد.

سردار سجادیان فرمانده انتظامی استان فارس گفت: ابتدا سرکرده این باند 5 نفره که متشکل از 4 مرد و یک زن بودند در یک عملیات منسجم دستگیر و 5 دقیقه بعد سایر اعضاء باند که مسلح به اسلحه کلاش و آماده درگیری و تیراندازی به سمت ماموران بودند در عملیاتی ضربتی بدون هیچگونه درگیری مسلحانه دستگیر شدند.

قتل مرد معتاد در حین انتقال به کمپ ترک اعتیاد

در ساعت 9 شب سوم فروردین سال جاری، از طریق بیمارستان فیروزآبادی یک فقره فوت مشکوک به کلانتری 131 شهرری اعلام و با حضور مأموران کلانتری در محل و بررسی‌های اولیه مشخص شد جوانی 28 ساله در حالیکه دارای آثار ضرب و جرح در بدن بوده، به علت مشکوکی فوت کرده است و چهار جوانی که متوفی را به بیمارستان انتقال دادند، پس از اطلاع از مرگ وی قصد داشتند تا با خروج از داخل بیمارستان از محل متواری شوند که عوامل انتظامات موفق به دستگیری یکی از آنها به نام فرامرز 23 ساله شدند.

با انتقال فرامرز به کلانتری و آغاز تحقیقات از سوی تیم تجسس ویژه مشخص شد که فرامرز به همراه چهار نفر به اسامی غلامرضا 36 ساله، رضا 33 ساله و ابراهیم 35 ساله از طرف کمپ ترک اعتیاد واقع در غنی آباد از توابع شهرری با مراجعه به محل زندگی متوفی در شهر جدید پردیس، قصد انتقال وی به کمپ را داشته که در حین مسیر و در داخل ماشین متوفی به قصد فرار با آنها درگیر شده که ابتدا غلامرضا پارچه ای را به دور گردن متوفی انداخته و در ادامه، سه نفر دیگر نیز کیسه‌ای را بر روی سر متوفی کشیده و پس از طی مسیر و رسیدن به تهران، در سه راه افسریه متوجه می‌شوند که متوفی قادر به نفس کشیدن نیست.

کلاهبرداری به بهانه خرید دلار

در روز آذر سال گذشته فردی با مراجعه به کلانتری 166 لشگرک به مأموران اعلام کرد توسط جوانی حدوداً 35 ساله و به بهانه تهیه دلار و ارز خارجی با قیمت کمتر از بازار، مورد کلاهبرداری میلیونی قرار گرفته و این شخص مبلغ 200 میلیون تومان از وی پول دریافت کرده و سپس متواری شده است.

مالباخته پس از حضور در پایگاه یکم، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: چندی پیش و در یک میهمانی با جوانی به نام مجتبی آشنا شدم که مدعی فعالیت در زمینه واردات و خرید و فروش خودروهای مدل بالا بود که مجتبی هر بار و در میهمانی‌ها یا در قرارهای ملاقات با انواع خودروهای مدل بالای چند صد میلیونی تومانی از قبیل بنز و بی‌ام‌و حاضر می‌شد و به تدریج توانست با ظاهرفریبی، اعتماد من و دیگران را جلب کند و همچنین او مبالغی بین 4 تا 5 هزار دلار را در شرایطی که قیمت هر دلار بیش از 3000 تومان بود، با قیمت هر دلار 2500 تا 2600 تومان تهیه و در کمتر از 24 ساعت به من و دیگران تحویل می‌داد و همین موضوع زمینه اعتماد کامل من و دیگران به او شد.

در روز 20 مهر مجتبی با تلفن همراه من تماس گرفت و مدعی شد که مبلغی در حدود 50 هزار دلار و با قیمت بسیار مناسب، در اختیار دارد؛ پس از گذشت مدت کوتاهی مجدداً تماس گرفت و ضمن طرح ادعای خود عنوان داشت که توانسته این مبلغ را به 80 هزار دلار افزایش دهد و پیشنهاد داد تا در صورتی که تمایل دارم، با استفاده از این فرصت به خرید این مبلغ دلار با قیمت بسیار پائین‌تر از قیمت بازار اقدام کنم.

مبلغ مورد درخواست وی را تهیه و به حسابش واریز کنیم، زمانی که با وی تماس گرفتیم مدعی شد که برای انتقال این مبلغ پول به زمان بیشتری احتیاج دارد و به این بهانه 72 ساعت از ما فرصت گرفت، پس از گذشت 72 ساعت و در حالی که برای گرفتن دلارها در میدان آرژانتین قرار ملاقات گذاشته بودیم، در حالی که مجتبی مدعی آمدن به محل قرار شده و هر بار عنوان می‌کرد که تا دقایقی دیگر در محل قرار خواهد بود، ناگهان تلفن های خود را خاموش کرد و از آن زمان دیگر هیچ اطلاعی از او نداریم.

هتک حرمت دختر جوان به تلافی عشق شکست خورده

پیرو شکایت خانمی مبنی بر هتک حرمت وی در فضای مجازی، ماموران تحقیقات خود را در این رابطه آغاز کردند که بنابر اظهارات شاکیه و بررسی‌های اولیه معلوم شد فردی ناشناس صفحه جعلی با نام و مشخصات شاکیه در یکی از شبکه‌های اجتماعی ایجاد و با انتشار تصاویر شخصی و درج مطالب ناروا علیه او و نیز قرار دادن شماره تماس وی موجب هتک حرمت و مزاحمت این خانم را فراهم کرده است.

طی بررسی و تحقیقات فنی متهم با هویت معلوم و ساکن اردبیل شناسایی و با دستور مرجع قضایی به این یگان احضار شد، وی به جرم خود اعتراف و اظهار داشت از زمان دانشجویی با شاکیه آشنا شدم و طی چندین مرحله از او خواستگاری ولی پاسخ منفی شنیدم، وی هدف خود از این جرم را انتقام گیری از این خانم عنوان کرد.

زورگیران طمع‌کار به دام پلیس افتادند

در ساعت 5 بامداد روز 29 اسفند ماه، مأموران کلانتری تجریش در حین گشت زنی در 35 متری قیطریه ـ میدان کتابی متوجه درگیری دو نفر با راننده یک دستگاه خودرو پراید می‌شوند در شرایطی که در صحنه درگیری، دو جوان چاقو و قمه به دست داشته و راننده پراید نیز خونریزی شدیدی داشت، مأموران کلانتری هر دو جوان مسلح به سلاح سرد را دستگیر کرده و راننده پراید نیز بلافاصله به مأموران اعلام کرد که سارقان قصد داشتند تا ضمن تهدید و ضرب و جرح وی، اقدام به سرقت خودرو پراید کنند.

با دستگیری دو متهم به نام‌های وحید متولد 1371 و مصطفی متولد 1367 و اعترافات اولیه آن‌ها، پرونده مقدماتی با موضوع زورگیری تشکیل و به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار می‌گیرد.

دو نفر مسافر که در صندلی عقب ماشین نشسته بودند، با تهدید چاقو و قمه به سمت من حمله ور شده و در مرحله اول اقدام به سرقت مبلغ 110 هزار تومان و گوشی تلفن همراهم کردند، در حالیکه تصور می‌کردم آنها با سرقت گوشی تلفن همراه و پول از ماشین پیاده خواهند شد، اما آنها تصمیم داشتند ماشین را نیز سرقت کنند که دیگر تصمیم به مقاومت در برابر آنها گرفتم.

فارس در ادامه این گزارش نوشت: در ادامه رسیدگی به این پرونده و با توجه به اعترافات متهمان، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که متهمان در همان شب دستگیری و به صورت زنجیره‌ای اقدام به زورگیری در پوشش مسافر کرده و شاکی پرونده، چهارمین فردی است که متهمان قصد داشتند تا علاوه بر سرقت وجوه نقد و گوشی تلفن همراه، این بار اقدام به سرقت خودروی وی نیز کنند، با توجه به اطلاعات بدست آمده و بررسی شکایت‌های مشابه، کارآگاهان موفق به شناسایی سه مالباخته دیگری شدند که توسط متهمان مورد زورگیری قرار گرفته بودند و هر سه نفر مالباخته، پس از حضور در پایگاه یکم آگاهی بلافاصله متهمان را مورد شناسایی قرار دادند.

کد خبر 208672
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز