گروه شهری: به‌دلیل خطرات بسیاری که از ناحیه شیمیایی‌فروشان خیابان ناصرخسرو، شهر و شهروندان را تهدید می‌کرد شهرداری تهران اقدام به ابطال جواز کسب شیمیایی فروشان کرد.

رضا قدیمی مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر در این‌باره گفت: جواز کسب تمام شیمیایی فروشان خیابان ناصرخسرو با هماهنگی شورای اصناف ومجمع توزیعی ابطال و با همکاری مجمع تولیدی تغییر کاربری صنوف مستقر در محل نیز درحال انجام است. قدیمی به تغییر کاربری صنوف محور 17شهریور نیز اشاره کرد واز راه‌اندازی بازار جنت در منطقه پنج سخن گفت و افزود:

این بازار ویژه بانوان سرپرست خانوار است و تا مردادماه سال 92تحویل گرفته می‌شود.یکی دیگر از برنامه‌های در دست اجرای شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل در سال‌جاری، ساماندهی مرکز خرید وفروش آیت‌الله سعیدی است که با حجم بسیار زیاد تقاضا مواجه است. همچنین به گفته مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل با مکانیزه کردن فعالیت مراکز خرید وفروش خودرو به‌طورحتم شاهد خدمت رسانی بهتر این بخش خواهیم بود.

به گزارش همشهری، اواخر سال گذشته مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل طی مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که 95درصد شیمیایی فروشان خیابان ناصرخسرو را تخلیه کرده‌اند و فقط پنج درصد باقی مانده‌اند که برابر با 18واحد صنفی شیمیایی فروش در خیابان ناصر خسرو است و برای آنها هم حکم تخلیه صادر شده که درصورت مقاومت این حکم اجرا می‌شود.

بنا براین گزارش، تولید، حمل و نگهداری و بارگیری مواد شیمیایی تابع ضوابط بسیار خاصی است که این ضوابط بین شیمیایی‌فروشان خیابان ناصر خسرو رعایت نمی‌شد. مثل خانه‌های مسکونی که تبدیل به انبار مواد شیمیایی شده بود و شهرداری تهران به همین دلیل بدون مجوز قضایی اجازه نظارت بر این اماکن را نداشت. هم‌اکنون بازار کیمیا در شور آباد جایگزین مناسبی برای 220واحد شیمیایی‌فروشان شده و امکان نظارت بر این واحدها به‌خوبی میسر است.

کد خبر 207848
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز