مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۰:۵۰
۰ نفر

گروه شهری: 95درصد شیمیایی‌فروشان تا روز یکشنبه گذشته خیابان ناصرخسرو تهران را تخلیه کردند؛ امری که به گفته رضا قدیمی مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران به‌رغم پیگیری‌های بسیار و همینطور مصوبات شورای تأمین و استانداری طی 15سال اخیر بر زمین مانده بود.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با بیان اینکه هنوز 18واحد صنفی شیمیایی فروش در ناصرخسرو باقی مانده‌اند، گفت: برای هشت مورد از آنها حکم پلمب صادر شده که درصورت عدم‌تخلیه، این حکم اجرا خواهد شد.بنا بر این گزارش تولید، ‌حمل، نگهداری و بارگیری مواد شیمیایی تابع ضوابط بسیارخاصی است و این در حالی است که این ضوابط در ناصرخسرو رعایت نمی‌شد.

در این‌باره مدیرعامل شرکت ساماندهی به فاجعه‌ای که در نیشابور به‌دلیل بی‌توجهی به خواص مواد شیمیایی رخ داده بود، اشاره کرد و گفت: برخی از مواد به تنهایی بی‌خطر هستند اما ترکیب آنها می‌تواند منجر به فاجعه شود. وی همچنین با بیان اینکه مهم‌ترین دغدغه شیمیایی فروشان تأمین فضای مناسب بود، گفت:

وضعیت ناصرخسرو به‌گونه‌ای بود که اجازه نظارت به شهرداری را نمی‌داد چرا که خانه‌های مسکونی تبدیل به انبار مواد شده بودند و بازدید از هر یک از این خانه‌ها نیازمند اجازه قضایی بود اما بازار کیمیا که اکنون جایگزین ناصرخسرو شده همانند یک قلعه است و کل 220واحد موجود در آنجا امکان نظارت دارد. قدیمی با تأکید بر اینکه در بازار کیمیا مواد شیمیایی نگهداری نمی‌شوند، ادامه داد: انبار مواد شیمیایی در شورآباد قرار دارد و در بازار کیمیا تنها دفاتر اداری فروش مواد شیمیایی حاوی نمونه‌هایی از مواد مجاز و بی‌خطر وجود دارد.

انتقال واحدهای خریدوفروش خودرو به حاشیه شهر

قدیمی درباره ساماندهی نمایشگاه‌‌داران، موتورسیکلت‌فروشان و تعمیرگاه‌های راسته 17شهریور، خیابان کارگر و مطهری نیز توضیح داد: زنگ خطر برای نمایشگاه داران تهران، در خیابان 17شهریور به صدا درآمد و نمایشگاه داران در نقاط دیگر شهر ازجمله خیابان بهشتی به حاشیه شهر منتقل خواهند شد. وی با تأکید براینکه منافع 11میلیون نفر بر منافع 200 یا 300 نفر ارجح است، گفت: ‌در خیابان 17شهریور حتی نمایشگاه 21متری هم وجود داشت و خیابان به اشغال نمایشگاه‌داران درآمده بود یا نمایشگاه‌داران خیابان بهشتی حتی پارکینگ‌های عمومی شهر را هم اشغال کرده‌اند به همین دلیل زیرساخت‌های انتقال اینگونه واحدها به حاشیه را فراهم کرده‌ایم.

قدیمی با اشاره به راه‌اندازی سه مرکز جدید خرید و فروش خودرو در تهران اظهار کرد: مرکز 17هکتاری چیتگر، هفت هکتاری خاوران و 2.5هکتاری شهید دوران در نقاطی راه‌اندازی شده‌اند که دسترسی راحت داشته و در بافت مسکونی قرار ندارند، همچنین به تک تک نمایشگاه داران نامه‌ای ارسال شد که طی آن اعلام شده است در مراکز جدید سکو به آنها اختصاص داده خواهد شد تا با تابلوی فروشگاهی خود فعالیت کنند.

بنابراین گزارش، عبدل آباد در شلوغ‌ترین زمان به دو هزار خودرو و مرکز چیتگر به 9هزار دستگاه خودرو خدمات رسانی می‌کند ضمن اینکه از ابتدای سال92، مرکز خرید و فروش خودروی عبدل آباد صرفا به خرید و فروش پراید اختصاص خواهد یافت این درحالی است که برنامه انتقال آن به حاشیه بزرگراه آزادگان نیز وجود دارد.

انتقال واحدهای تولیدی صنف پوشاک به شرق تهران

یکی دیگر از برنامه‌های شرکت ساماندهی مشاغل انتقال واحدهای تولیدی صنف‌پوشاک است. در این‌باره رضا قدیمی از توافق با هفت اتحادیه مرتبط با تولید پوشاک خبر داد و گفت:‌ مجموعا بیش از 65هزار واحد صنفی در نقاطی همچون خیابان جمهوری، بازار و... قرار دارد که در حال انجام تفاهم برای واگذاری زمینی به وسعت 150هکتار در شرق تهران به این اتحادیه‌ها هستیم که طی سه سال آینده به این مکان منتقل خواهند شد.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به اینکه مسئولیت توسعه جایگاه‌های CNG به این شرکت سپرده شده است، گفت: متولی اصلی این کار وزارت نفت است و شهرداری صرفا به‌عنوان کمک به این موضوع، ورود کرده تا مشکل کمبود جایگاه سوخت حل شود. از 200قطعه زمین ارائه شده توسط شهرداری، 35مورد به جایگاه CNG تبدیل شده است.

کد خبر 204998
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز