مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۱
۰ نفر

گروه شهری: اولین مرکز توانمندسازی و آموزش تخصصی تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی کشور با همکاری سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، معاونت صنایع‌دستی کشور و اداره کل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع‌دستی استان تهران در منطقه هفت افتتاح شد.

در مراسم افتتاح این مرکز سیدمحمد هادی ایازی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار‌ تهران اظهار داشت: امروز شاهد به ثمر رسیدن همکاری مشترک بین شهرداری تهران و سازمان میراث فرهنگی و صنایع‌دستی هستیم؛ اتفاق خوب و الگوی همکاری بین بخشی که می‌تواند در ایجاد اشتغال و توسعه آن مؤثر باشد. سید محمد هادی ایازی افزود:

این واقعیت وجود دارد که کشور ما دارای منابع و نعمت‌های خدادادی بی‌شماری است اما متأسفانه ما از این فرصت‌ها برای برطرف کردن مشکلات جامعه استفاده نمی‌کنیم. وی ادامه داد: امروز مبحث اشتغال به‌ویژه برای جوانان یکی از دغدغه‌های جدی است. کشور ما کشور جوانی است و ما می‌توانیم با توسعه صنایع‌دستی بخش قابل‌توجهی از دغدغه‌های خانواده‌ها را در زمینه اشتغال جوانان برطرف کنیم.

معاون شهردار تهران در امور اجتماعی و فرهنگی تصریح کرد: همکاری بین شهرداری تهران و سازمان میراث فرهنگی از آن جهت حائز اهمیت است که افراد پس از آموزش می‌توانند در منازل خود اقدام به تولید کرده و درآمد کسب کنند. ایازی ادامه داد: این اقدام ارزشمند می‌تواند توسعه پیدا کند و من این قول را می‌دهم که با همکاری سازمان میراث فرهنگی و صنایع‌دستی، چنین مراکز آموزشی‌ای در سطح شهر تهران و در همه مناطق 22گانه ایجاد کنیم. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران نیز در این مراسم اظهار داشت:

خوشبختانه تعامل خوبی بین شهرداری تهران و سازمان میراث فرهنگی در زمینه‌های مختلف برقرار شده است. محمد حسین فرمهینی فراهانی افزود: خیلی خوشحالیم که در بخش صنایع‌دستی هم توانستیم با مشارکت هنرمندان، شهرداری تهران، سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی این کارگاه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی را دایر کنیم. وی با تقدیر از شهرداری تهران ادامه داد: امیدواریم بتوانیم با افتتاح چنین مراکز آموزشی‌ای در رشد و اعتلای صنایع‌دستی گام‌های مؤثری برداریم.

کد خبر 200496
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز