چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۷
۰ نفر

گروه شهری: رئیس شورای اسلامی شهر تهران در نشستی که در شهرداری منطقه سه برگزار شد از اجرای طرح‌های موضوعی و موضعی برای حفظ هویت محله‌های شهر تهران خبر داد.

مهدی چمران و احمد مسجد جامعی در نشست منطقه‌ای اعضای شورای اسلامی شهر تهران با شورایاران شرکت کردند. در این نشست ابتدا چمران در پاسخ به پیشنهاد دبیر شورایاری محله اختیاریه درباره احیای درختان قدیمی و تنومند این محله و احداث پیاده راه گفت: حفظ هویت محله‌ای بسیار ارزشمند و ضروری است و از شهرداران مناطق خواسته شده که به‌ویژه برای حفظ هویت محلات و اجزای آن همچون بازارچه‌ها، درختان و معابر قدیمی، طرح‌های موضوعی و موضعی را تهیه و اجرا کنند.

چمران در ادامه احیای بافت‌های فرسوده به‌ویژه در محله‌های حسن آباد و زرگنده را نیز یک ضرورت دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه منطقه سه، منطقه ارزشمندی است مالکان می‌توانند با تجمیع املاک خود، مجتمع‌های مسکونی پایدار و مطلوبی بسازند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر شفافیت طرح جامع و تفصیلی شهر تهران گفت: برای تدوین این دو طرح، جلسات کارشناسی متعددی برگزار شده است و شهروندان می‌توانند بدون هیچ واسطه‌ای و از طریق دسترسی به سایت شهرداری تهران از وضعیت ملک خود مطلع شوند؛ ضمن اینکه مقرر شده است برای افرادی هم که امکان دسترسی به سایت را ندارند نقشه بزرگی از طرح تفصیلی هر منطقه تهیه شود و در دسترس شهروندان قرار گیرد.

وی گفت: هر زمانی که طرح تفصیلی به اصلاح منطقی نیاز داشته باشد نیز با تصویب شورای شهر این کار انجام می‌شود و در مورد ده ونک نیز پیگیری و بررسی‌های لازم صورت می‌گیرد که مشکل کاربری املاک این محدوده مرتفع شود.

کد خبر 203439
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز