مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۱
۰ نفر

گروه شهری: همزمان با سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 50پروژه عمرانی، ترافیکی و اجتماعی در منطقه 19افتتاح می‌شود.

عبادالله فتح‌اللهی، شهردار منطقه 19با اعلام این خبر گفت: اتمام این پروژه‌ها حاصل تلاش شبانه‌روزی مسئولان شهری منطقه در بخش‌های مختلف است که در آن بزرگراه شقایق به‌عنوان بزرگ‌ترین پروژه عمرانی این منطقه افتتاح می‌شود. با اتصال این بزرگراه به بزرگراه آزادگان تردد خودروها از مسیر آزادگان- آیت‌الله سعیدی امکان‌پذیر شده و شهروندان می‌توانند جهت ورود به آزادگان از مسیر خیابان شکوفه و شهید کاظمی نیز استفاده کنند، ضمن اینکه حجم ترافیکی این معبر مهم کاهش و ایمنی آن نیز افزایش یافته است.

وی در تشریح ده‌ها پروژه اجرایی دیگر این منطقه به افتتاح خانه‌کشتی محمد بنا اشاره کرد و گفت: این مکان با امکانات ورزشی مناسب، آماده بهره‌برداری کشتی‌گیران و علاقه‌مندان به این رشته ورزشی است. زیربنای آن 4600مترمربع و مجهز به امکاناتی همچون شش تشک کشتی، سونا، بخار خشک و جکوزی، سالن بدنسازی و ورزش‌های رزمی است.

ساماندهی خیابان خلازیر پروژه عمرانی دیگر این منطقه است که عملیات عمرانی تعریض فاز نخست این خیابان به پایان رسیده و با یکسان‌سازی‌ عرض آن، این محور به شریان‌های مهم منطقه افزوده شده است. تأمین و تکمیل روشنایی، افزایش ایمنی در تردد خودروها و ساماندهی مشاغل مزاحم ازجمله اقدامات عمرانی اجرا‌شده برای ساماندهی این خیابان است.

وی در تشریح فضاهای مذهبی که در این دوره افتتاح می‌شود، افزود: مساجد نوسازی شده سیدالشهدا(ع)، چهارده‌معصوم(ع) و بنی‌هاشم که با معماری اصیل اسلامی و تجهیزات مناسب و سازه‌ایمن آماده ارائه خدمات به شهروندان هستند، از دیگر پروژه‌های این منطقه در بخش اجتماعی است. با افتتاح این مساجد بیش از پنج هزار مترمربع فضاهای مذهبی این منطقه نوسازی شده است. همچنین احداث زمین چمن مصنوعی محلات دولتخواه و شکوفه شمالی و بوستان افرا، تعویض فرش و مرمت چمن مصنوعی بوستان‌ها و مرمت و تجهیز 30باب مدرسه و 91باب مسجد در آستانه افتتاح قرار گرفته‌اند.

به گفته شهردار منطقه 19، اجرای10.5کیلومتر روشنایی در معابر مهمی همچون شقایق، شکوفه و خلازیر، تسهیل دسترسی به بزرگراه آیت‌الله سعیدی با اصلاح هندسی راستگرد بزرگراه آزادگان، بازسازی و احداث پیاده‌رو محلات جهت عبور و مرور آسان‌تر شهروندان و معلولان، مرمت و نگهداری بزرگراه‌های خلیج‌فارس، تندگویان و آزادگان به‌منظور روانسازی تردد و کاهش آلاینده‌ها، ساماندهی پایانه‌های شهید سروری و شاهد برای افزایش امکانات رفاهی شهروندان و حمل‌ونقل عمومی، تجهیز پل‌های عابر پیاده به روشنایی سولار، نصب سرپناه ایستگاه اتوبوس و نصب المان‌های ترافیکی در بزرگراه‌ها و خیابان‌ها به‌منظور ایمنی خودروها و تسهیل تردد شهروندان از سایر پروژه‌های عمرانی و ترافیکی آماده بهره‌برداری است.

کد خبر 201054
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز