شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۸
۰ نفر

گروه اقتصادی: ذخایر میوه‌های شب عید تمام شد و در حالی که افزایش بی‌رویه قیمت انواع میوه، مرکبات و سبزیجات موجبات نارضایتی مردم را فراهم کرده است مسئولان با فرافکنی، وعده کاهش قیمت‌ها در آینده را می‌دهند.

میوه

کاهش شدید عرضه و گسترش دلال‌بازی در بازار میوه و مرکبات موجب شده است تا این روزها نرخ انواع سیب، پرتقال، سبزی و صیفی به شکل بی‌رویه‌ای افزایش یابد و با تکرار سناریوی هر ساله، امسال آثار سیاه بهار میوه زودتر گریبانگیر مصرف‌کنندگان شود و ذخیره میوه‌های نوروزی به ایام عید نرسد.کاهش شدید عرضه گوجه‌فرنگی در شرایطی زمینه افزایش قیمت این محصول به حدود پنج هزار تومان را فراهم کرده که حسین مهاجران، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار از کاهش قیمت این محصول تا 15روز آینده خبر داده و مسئولان بخش تولید نیز بر افزایش عرضه این محصول تأکید دارند.

عرضه بیش از یک میلیون تن گوجه‌فرنگی

این در حالی است که معاون تولیدات گیاهی وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه در چند روز آینده، بیش از یک میلیون و 160هزارتن گوجه فرنگی بهاره وارد بازار می‌شود اعلام کرده است، اکنون هیچ مشکلی در بخش تولید وجود ندارد و میوه، سبزی و صیفی به اندازه نیاز کشور و حتی بیش از نیاز تولید می‌شود و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.

ناصر توکلی درخصوص افزایش قیمت گوجه‌فرنگی در روزهای اخیر افزود: علاوه بر تعطیلات 20روزه و وقفه در حمل‌ونقل محصولات کشاورزی به بازار مصرف، قیمت گوجه‌فرنگی تحت‌تأثیر مشکل مدیریت شبکه توزیع نیز قرار گرفت اما اکنون 900هزارتن گوجه فرنگی زمستانه مناطق گرمسیری همچون جیرفت، دزفول و بندرعباس موجود است که هنوز راهی بازار مصرف نشده است. وی افزود: امسال به هیچ عنوان کاهش تولید میوه و مرکبات نداشته‌ایم و تنها ناهماهنگی مدیریتی در شبکه توزیع و ایجاد محدودیت در تردد کامیون‌های حمل محصولات کشاورزی، افزایش قیمت برخی اقلام را سبب شد.

وعده کاهش قیمت میوه

همچنین رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی از کاهش نرخ میوه طی هفته‌های آینده با ورود میوه‌های جالیزی به بازار خبر داده است. سیدرضا نورانی با اشاره به اینکه اکنون ‌فصل میوه‌هایی همچون پرتقال تامسون که محصول شمال کشور است به پایان رسیده و طبیعی است که نرخ این میوه کاهش نیابد به ایرنا گفت: حتی اگر کسی در انبارهای شمال کشور پرتقال ذخیره داشته باشد، قطعا دوسوم ذخایر او غیرقابل مصرف است و باید آنها را دور بریزد.

کد خبر 207643
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز