همشهری آنلاین: خبرنگار العالم از مشارکت همه گروه‌های فلسطینی در مراسم تشییع جنازه میسره ابوحمدیه اسیر فلسطینی در الخلیل خبر داد.

gaza

gaza

پرونده‌های فلسطین در همشهری آنلاین:

/آشنایی با تاریخ فلسطین/ ‌روز جهانی قدس بیت‌المقدس / نوار غزه / کرانه‌ باختری‌ رود اردن / حماس / سازمان‌ جهاد اسلامی‌ فلسطین /سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) /گروه فتح / خالد مشعل / محمود عباس / اسماعیل هنیهسعید صیام / سلام فیاض / احمد یاسین / جرج حبش / کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل در غزهکنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین / گروه چهارجانبه /

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، فارس الصرفندی خبرنگار این شبکه در کرانه باختری در گزارشی درباره مراسم تشییع جنازه میسره ابوحمدیه اسیر فلسطینی در الخلیل، گفت: هزاران فلسطینی برای شرکت در این مراسم خود را به شهر الخلیل رسانده اند. ابوحمدیه در زندان های رژیم اشغالگر اسرائیلی به شهادت رسیده است.

وی با اشاره به حضور رهبران جنبش فتح، حماس و تشکیلات خودگردان فلسطین و دیگر گروه‌های فلسطینی در این مراسم، افزود: در این مراسم شخصیت های فلسطینی از همه گروههای فلسطینی به ویژه جنبش های فتح و حماس شرکت کرده اند و نکته قابل توجه این است که حضور شرکت کنندگان در این مراسم گسترده است. حضور همه گروههای فلسطینی در این مراسم نشان می دهد که گروههای فلسطینی به ویژه فتح و حماس درباره مسئله شهدا و اسرای فلسطینی اتفاق نظر دارند.

جنبش فتح: اسرائیل مسئول شهادت ابوحمدیه

سخنگوی جنبش فتح ، رژیم صهیونیستی را مسئول به شهادت رساندن شهید میسره ابوحمدیه دانست.

اسامه القواسمی در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین درباره موضع جنبش فتح در قبال این جنایت گفت: اشغالگران اسرائیلی را مسئول کامل این جنایت می دانیم.

اسرائیلی‌ها ژنرال میسره ابوحمدیه را با درمان نکردن به قتل رساندند.

تصمیم مقامات اسرائیلی در سطوح امنیتی، سیاسی و شهرک سازی این است که فلسطینیان در هر نقطه ای کشته شوند. ما جرایم اسرائیل را جنایت جنگی می دانیم که در مغایرت با قوانین بین‌المللی قرار دارد.

‌اقدامات موثری برای شکایت از رژیم صهیونیستی در اروپا

طرف فلسطینی تاکید کرده است که اقدامات سیاسی موثری برای ارائه شکایت در دادگاههای تعدادی از کشورهای اروپایی علیه رژیم صهیونیستی آغاز شده است.

به گزارش شبکه الجزیره، الیاس کرام خبرنگار این شبکه در گزارش مستقیم از الخلیل گفت : اوضاع در اینجا بیانگر وحدت ملت فلسطین است و تایید می کند که این اسیر با فوت خود ملت فلسطین را متحد و یکپارچه کرد زیرا در این مراسم پرچم همه گروههای فلسطینی به چشم می خورد.

فلسطینی ها از رفتار اسرائیلی ها با این اسیر و سایر اسرای فلسطینی در زندان های اسرائیل به ویژه بیماران به شدت خشمگین هستند.

این خبرنگار افزود بدون شک نتایج کالبد شکافی این اسیر بر خشم ملت فلسطین می افزاید و درخواست فلسطینی ها برای تشکیل کمیته حقیقت یاب بین المللی به منظور بررسی پرونده پزشکی ابوحمدیه و همچنین پیگیری اوضاع اسرا در زندان های اسرائیل به ویژه بیماران را افزایش می دهد. همانطور که عیسی قراقع وزیر امور اسیران فلسطینی گفته است نتایج کالبد شکافی ابوحمدیه نشان می دهد اسرائیل عمدا وضع و بیماری این اسیر فلسطینی را نادیده گرفته تا اینکه به مرگ او منجر شده است.

از سوی دیگر طرف فلسطینی تاکید کرده است که اقدامات سیاسی موثری در این زمینه در تعدادی از کشورهای اروپایی درباره امکان ارائه شکایت در دادگاههای این کشورها علیه اسرائیل آغاز شده است تا مسئولان اسرائیلی در رابطه با اوضاع ابوحمدیه در سالهای گذشته و وضع دیگر اسرای فلسطینی بازخواست و محاکمه شوند.

وزیر فلسطینی: بیماری سرطان ازسال‌ها پیش به همه اعضای بدن ابوحمدیه سرایت کرده است

وزیر امور اسیران و آزادگان فلسطینی تاکید کرد براساس نتایج کالبد شکافی، بیماری سرطان از سالها پیش به همه اعضای بدن ابوحمدیه سرایت کرده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، عیسی قراقع گفت کالبد شکافی میسره ابوحمدیه نشان می دهد بیماری سرطان به همه اعضای بدن او سرایت کرده است.

قراقع افزود این بیماری به سالها زمان نیاز دارد تا اینگونه به همه اعضای بدن سرایت کند و این نشان می دهد مسئولان زندان های رژیم اشغالگر عمدا به پرونده پزشکی این اسیر بی توجهی کرده اند.

وی تصریح کرد نتایج اولیه که دیروز بعد از کالبد شکافی شهید ابوحمدیه با مشارکت پزشکان اردنی منتشر شد نشان می دهد بیماری سرطان به شدت به همه اعضای بدن ابوحمدیه سرایت کرده است. گزارش نشان می‌دهد زمان سرایت این بیماری جدید نیست و به یک یا دو ماه قبل مربوط نمی‌شود بلکه از سالها پیش سرایت کرده است و این بدان معنا است که از سالها پیش هیچ درمان درستی روی ابوحمدیه صورت نگرفته است.

مشعل: رژیم صهیونیستی نمی‌تواند به راحتی وارد جنگ شود

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تاکید کرد اکنون اوضاع تغییر کرده است و رژیم صهیونیستی دیگر نمی‌تواند به راحتی وارد هر جنگی شود.

به گزارش شبکه تلویزیونی الاقصی، خالد مشعل در سخنانی در همایش بین المللی حامیان قدس در قاهره پایتخت مصر گفت این امت بر رسالت و نقش خود پافشاری می کند و این پیام را به جهان می فرستد که هر چقدر هم که اوضاع امت سخت و دشوار باشد ، فلسطین در راس اولویت‌های این امت قرار دارد.

خالد مشعل به شهادت اسیر فلسطینی میسره ابوحمدیه در زندانهای رژیم صهیونیستی اشاره کرد و افزود شهادت ابوحمدیه در زندان نه تنها دلیلی بر خشونت و ظلم اسرائیل است بلکه دلیلی بر وحشیگری و غیراخلاقی و غیرانسانی بودن اقدامات آن است. از چه زمانی صهیونیست‌ها انسانیت و اخلاق و ارزش‌هایی داشته‌اند، ارزش‌های آنها قتل و تروریسم است. ارزش‌های آنها این است که خون ملتها را بمکند. راه ما آزاد سازی قدس و الاقصی و فلسطین است و همه درباره این طرح اتفاق نظر داریم. در این راه نیاز به فداکاری و جانفشانی و تحمل درد و رنج و مشکلات است. آزادسازی میهن کار آسانی نیست. راه حل ما در پایتخت‌های بین‌المللی ایجاد نمی‌شود بلکه راه حل مسئله ما با عمل ایجاد می‌شود. تاثیر مقاومت چند برابر تاثیر دیگر اقدامات است. مقاومت به منزله خورشید است و دیگر اقدامات به منزله سیاره‌های دور خورشید هستند و تاثیر این سیاره‌ها محدود است.

رئیس دفتر سیاسی حماس اظهار داشت با توجه به اینکه خطر زیادی مسئله فلسطین را تهدید می کند ما نیز باید تلاش های خود را افزایش دهیم. قبلا در منطقه این معادله وجود داشت که اسرائیل می تواند وارد هر جنگی علیه ارتش یا ارتش ها یا کشورها شود و در آن به پیروزی برسد اما اکنون اوضاع تغییر کرده و این مرحله سپری شده است و رژیم اشغالگر دیگر نمی‌تواند به راحتی اقدام کند و وارد جنگی شود که نتایج آن مشخص است. بلکه امروز در وضع جدیدی قرار داریم و جنگ‌های رسمی متوقف شده است زیرا کشورها از سال‌ها پیش آماده نیستند اما مسئولیت این کشورها متوقف نشده است و مقاومت به ویژه در سرزمین فلسطین حماسه های جدیدی رقم زده است و این پیام را فرستاده است که مقاومت علاوه بر اینکه می‌تواند پایداری و ایستادگی کند بلکه قادر است به موفقیت ها و دستاوردهایی دست پیدا کند و وارد نبردها و جنگ هایی شود که کشورها از آن عاجز هستند. مقاومت در سالهای دو هزار و هشت و دو هزار و نه و دو هزار و دوازده وارد جنگ هایی شد که کشورها از آن عاجز هستند.

خالد مشعل تصریح کرد مقاومت وارد جنگ شدیدی به مدت هشت روز شد و شرطهای خود را تحمیل کرد. این کار آسانی نیست. امروز خشم جهانی (از اسرائیل) رو به افزایش است و رژیم صهیونیستی اکنون در انزوا به سر می برد و مقاومت و مبارزه با اسرائیل این انزوا را به وجود آورده است زیرا مقاومت بدترین جنایات رژیم صهیونیستی را فاش کرده است و جهان از این رژیم خشمگین شده است. اما مذاکرات صلح و سازش با سران دشمن ، نیرنگ و فریبکاری صهیونیست ها را به جهانیان نشان می‌دهد.

کد خبر 207310
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز