همشهری آنلاین: فلسطینی‌ها با برپایی تظاهرات در کرانه اشغال‌شده باختری، بار دیگر خشم و اعتراض خود را به سفر آتی باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا ابراز کردند.

فلسطین

به گزارش پرس تی وی، تظاهرات‌کنندگان فلسطینی در این اعتراض که روز دوشنبه (۱۸ مارس، ۲۸ اسفند) در شهر بیت لحم برگزار شد، تصویر اوباما را لگدمال کرده و زیر لاستیک خودروها کشاندند و سپس آن را به آتش کشیدند.

فلسطینی‌های معترض همچنین در رام الله، مقر دفاتر تشکیلات خودگردان فلسطین، به خراب کردن تصاویر اوباما پرداختند.

اوباما روز چهارشنبه (۲۰ مارس، ۳۰ اسفند) در دیداری سه روزه به سرزمین‌های اشغال‌شده سفر می‌کند و قرار است یک روز بعد از آن به کرانه باختری برود.

شمار زیادی از فلسطینی‌ها، رئیس حمهور امریکا را به ادامه سیاست رؤسای جمهور سابق این کشور در حمایت ناعادلانه از رژیم اسرائیل متهم می‌کنند.

آنان می‌گویند، اوباما در توقف روند غیرقانونی شهرک‌سازی اسرائیل در سرزمین‌های اشغال شده فلسطین و نیز اقدامات نظامیان اسرائیلی در دستگیری مستبدانه فلسطینی‌ها اقدامات کافی انجام نداده است.

مقامات اسرائیل، دسامبر ۲۰۱۲ میلادی، به رغم مخالفت سازمان ملل و جامعه بین‌المللی اعلام کردند به طرح‌های خود برای ساخت هزاران واحد مسکونی یهودی‌نشین در سرزمین‌های فلسطینی ادامه خواهند داد.

این درحالی است که سیاست رژیم اسرائیل در شهرک‌سازی و اسکان یهودیان در فلسطین اشغال‌شده، مانعی عمده در روند تلاش برای برقراری صلح در خاورمیانه به شمار می‌آید.

بیش از نیم میلیون اسرائیلی در بیش از ۱۲۰ شهرک‌یهودی‌نشین که اسرائیل بعد از جنگ ۱۹۶۷ و اشغال سرزمین‌های فلسطینی در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس ساخته است، سکنی گزیده‌اند.

یهودیان صهیونیست بعد از اشغال سرزمین‌های فلسطین در سال ۱۹۴۸ و تاسیس اسرائیل به تلاش برای قرار دادن بیت المقدس به عنوان پایتخت خود ادامه دادند و برخلاف قوانین بین المللی، طرح احداث شهرک های‌یهودی نشین را آغاز کردند.

تل‌آویو در جنگ شش روزه ۱۹۶۷، شرق بیت‌المقدس را اشغال و آن را به اسرائیل ضمیمه کرد؛ این رژیم در حالی به ساخت شهرک‌های یهودی‌نشین در شرق القدس ادامه می‌دهد که بر اساس قوانین بین‌المللی هرگونه ساخت و ساز در مناطق اشغال‌شده، ممنوع است.

کد خبر 205829
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز