همشهری آنلاین: معترضان فلسطینی به نشانه همبستگی با زندانیان فلسطینی در زندان‌های رژیم اسرائیل تحصن کرده‌اند.

فلسطین

به گزارش شبکه پرس تی وی، این تحصن روز چهارشنبه (۲۱ فروردین) در مقابل دفتر کمیته چهارجانبه خاورمیانه در شرق قدس (اورشلیم ) و با هدف بالابردن آگاهی‌ها از مصائب زندانیان فلسطینی و اعتصاب غذا کنندگان از جمله سامر عیساوی برگزار شد.

ابراهیم صرصور، عضو عرب کنست در جریان برگزاری این تحصن گفت،« ما در این‌جا هستیم تا قویا این سیاست فاشیستی و ادامه دار اسرائیل را در قبال زندانیان به ویژه آن‌ها که در اعتصاب غذا به سر می‌برند مخصوصا سمر عیساوی، محکوم کنیم . سکوت جامعه بین المللی شرم آور است.»

شیرین عیساوی، خواهر سمر نیز درباره وخامت شرایط حال برادرش که در بیست و سومین روز از اعتصاب غذای بی‌پایان خود به سر می‌برد، هشدار داد.

معترضان همچنین برای تحویل نامه‌ای به تونی بلر، نماینده کمیته چهار جانبه خاورمیانه تلاش کردند، اما این تلاش آن‌ها ناکام ماند.

مسئول امنیتی این ساختمان خطاب به معترضان گفته بود،« متاسفانه کسی در اینجا نیست... آن‌ها همه در غزه هستند. با این حال خوشحال می‌شوم بتوانم نامه یا درخواستی را از طرف آن‌ها دریافت کنم.»

سامر العیسوی در جولای سال ۲۰۱۲ و تنها یک ماه پس از رهایی از زندان به عنوان بخشی از قرارداد مبادله زندانیان میان اسرائیل و حماس، مجددا دستگیر شد.

وی در اعتراض به بازداشت اداری خود در اعتصاب غذا به سر می‌برد. بازداشت اداری، اقدامی جنجالی از سوی رژیم تل آویو می‌باشد که به مقامات اسرائیلی اجازه می‌دهد تا فلسطین‌یان را بدون محاکمه یا تفهیم اتهام بیش از ۶ ماه بازداشت کنند. این مدت بازداشت می‌تواند برای دوره زمانی نامشخص تمدید شود.

کد خبر 208591
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز