سه‌شنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: در راستای طرح امداد نوروزی و خدمات رسانی پزشکی اورژانس 115 و بیمارستانی به مسافران نوروزی، تمهیدات ویژه‌ای برای روز 13 فروردین ماه برنامه‌ریزی شده است.

ایسنا نوشت: دکتر محمد تقی طالبیان رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گفت: به منظور افزایش امنیت خاطر هموطنان و کاهش خطرات و صدمات ناشی از حوادث و لزوم امدادرسانی و آمادگی اورژانس پیش بیمارستانی و بیمارستانی و تمامی واحدهای ارائه دهنده خدمات درمانی در روز 13 فروردین، تمهیدات ویژه‌ای درنظر گرفته شده است.

وی افزود: برای خدمت‌رسانی به هموطنان، 2051 پایگاه‌های اورژانس کشور شامل 797 پایگاه شهری و 1254 پایگاه جاده‌ای و 175 ایستگاه سلامت با حضور تکنسین‌های زبده اورژانس 115 در آماده باش هستند.

وی ادامه داد: همچنین به منظور امدادرسانی سریع‌تر، علاوه بر آماده‌باش کامل امداد هوایی (6 فروند بالگرد امدادی) و امداد موتوری (52 دستگاه موتورلانس) اورژانس 115، تیم‌های امدادی از ساعت 8 صبح تا 8 عصر در تفرجگاه‌ها، پارک‌ها و جنگل‌ها مستقر خواهند بود.

طالبیان با بیان اینکه تمام اورژانس‌های بیمارستان‌های سراسر کشور برای ارائه خدمات پزشکی مناسب به هم میهنان طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده و دستورالعمل ارسالی در آماده‌باش کامل هستند، از هموطنان درخواست کرد: با توجه به ترافیک سنگین در ورودی و خروجی شهرها در صبح و عصر روز 13 فروردین ماه، با حفظ آرامش رانندگی کرده و همکاری بیشتر و بهتری با اورژانس داشته باشند، همچنین مسیر خودروی امدادی (آمبولانس) را باز نگاه داشته و از رانندگی در خطوط ویژه نیروهای امدادی خودداری کنند.

طالبیان تاکید کرد: از مردم انتظار می‌رود در صورت نیاز به خدمات فوریت‌های پزشکی با شماره 115 تماس بگیرند و در صورت تماس با شماره 115، برای کمک به مصدوم یا بیمار شرح حال اولیه را به کارشناس مربوطه ارائه کرده و از ازدحام در محل حادثه بپرهیزند.

کد خبر 207002
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز