همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: 2000 بوستان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و جنگلی شهر تهران پذیرای شهروندان تهرانی در روز طبیعت خواهند بود.

سیزده بدر

به گزارش ایسنا، علی محمد مختاری با بیان این مطلب اظهار داشت : به غیر از بوستان‌های شهر ، حاشیه سبز بزرگراه‌ها نیز در روز طبیعت در اختیار شهروندان گذاشته خواهد شد .

وی بهسازی بوستان‌ها ، ترمیم قطعات فضای سبز و انجام عملیات به زراعی را از جمله تمهیدات صورت گرفته در راستای کاهش خسارت به فضای سبز نام برد و ادامه داد: از شهروندان نیز تقاضا داریم دقت و توجه بیشتری در نگهداری فضای سبز داشته باشند و به ویژه هنگام ترک محل استقرار خود از خاموش بودن آتش افروخته شده اطمینان حاصل کنند.

مختاری همچنین به برخی اقدامات در نظر گرفته شده در روز طبیعت اشاره کرد و گفت: استقرار مخازن زباله در مقابل در ورودی بوستان‌ها، نصب واحدهای بهداشتی سیار در بوستان‌های بزرگ جنگلی، آماده سازی نمازخانه در بوستان‌های بزرگ جنگلی و فرامنطقه‌ای، نصب اجاق‌های سیار و تهیه هیزم در بوستان‌های جنگلی، استقرار اورژانس تهران و اورژانس شرکت شهر سالم شهرداری در بوستان‌های فرامنطقه‌ای، تامین آب آشامیدنی در بوستان‌های جنگلی و.. از جمله تمهیدات لازم درروز طبیعت است.

مجتبی عبداللهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران نیز با بیان تدابیر ویژه شهرداری برای روز طبیعت ‌13 فروردین، گفت : همزمان با روز طبیعت، بوستان جدید تلو در منطقه 4 و محدوده دریاچه مصنوعی چیتگر برای اولین بار، آماده پذیرایی از شهروندان خواهد بود.

وی اظهار کرد:‌ اکیپ‌های آتش نشانی نیز در 362 نقطه در بوستان‌ها و نقاط پرتردد و حادثه خیز در این روز مستقر خواهند بود تا در صورت بروز هر گونه حادثه‌ای سریعتر به محل اعزام شوند.

وی همچنین از اقدامی جدید برای اولین بار در روز طبیعت خبر داد و افزود : در 20 بوستان بزرگ و جنگلی تهران ، غرفه‌های سازمان میوه و تره‌بار شهرداری دایر خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری با بیان اینکه این غرفه‌ها از صبح روز 13 فروردین فعال می‌شوند گفت : بوستان جوانمردان ، ولایت ، گفتگو ، نیایش ،‌ملت ، چیتگر ،‌باغ ایرانی و... از جمله بوستان‌هایی خواهند بود که غرفه‌های میوه و تره‌بار در آنها راه‌اندازی می‌شود.

عبداللهی همچنین خاطرنشان ساخت:‌ سازمان مدیریت پسماند نیز در روز طبیعت 12 تن کیسه زباله در بوستان‌های شهر توزیع خواهد کرد تا شهروندان زباله‌ها و پسماندهای خود را درون این کیسه‌ها قرار دهند و در نظافت بوستان‌ها همکاری کنند.

وی دیگر بوستان‌های شهر را نیز آماده پذیرایی از شهروندان خواند و در ادامه گفت : به منظور جلوگیری از بروز آتش سوزی در بوستان‌ها ، منقل‌های سیار تعبیه شده است همچنین در بوستان‌های جنگلی سرویس‌های بهداشتی پرتابل نیز تعبیه شده است.

ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران نیز از استقرار تیم‌های آتش نشانی درنقاط مختلف تهران در روز طبیعت خبر داد و گفت :‌ در 362 نقطه در تهران شامل بوستان‌ها ، مراکز فرهنگی و تفریحی و تقاطع‌های اصلی تیم‌های آتش نشانی مستقر خواهند شد.

وی اظهار کرد : 362 تیم آتش نشانی شامل 150 تیم مجهز به خودروهای امداد سنگین و سبک و 107 تیم دیگر نیز آتش نشانان موتورسیکلت سوار مجهز به سیستم‌های خاموش کننده خواهند بود تا درصورت بروز هر گونه حادثه در کمترین زمان به محل حادثه اعزام شوند.

وی افزود :‌ 100 ایستگاه آتش نشانی شهردای تهران نیز در این روز مانند دیگر روزهای سال در آماده باش کامل و 100 درصد خواهند بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی در ادامه رعایت موارد ایمنی را امری ضروری در کاهش حوادث دانست و گفت :‌ شهروندان بایداز منقل‌های تعبیه شده در بوستان‌ها استفاده کنند همچنین لازم است قبل از ترک محل خاکستر آتش افروخته شده را با آب سرد خاموش کنند تا درصورت وزیدن باد، خاکستر دوباره شعله ور نشده و آتش سوزی ایجاد نشود.

ملکی با بیان اینکه مدتی است شهروندان در بلوارها وفضای سبز میان بزرگراه‌ها مستقر شده و این مکان‌ها را برای اوقات فراغت خود انتخاب می‌کنند خاطرنشان ساخت : انتخاب این مکان‌ها برای گذران اوقات فراغت مستلزم گذر از عرض بزرگراه است که خطرات بسیاری به همراه دارد و بهتر است شهروندان مکان‌های دیگری را انتخاب کنند همچنین نشستن در کنار رودخانه و جنب دره‌ها را نیز به شهروندان توصیه نمی‌کنیم چراکه احتمال بروز حادثه در این مکان‌ها افزایش می‌یابد.

وی ضمن درخواست از شهروندان برای همکاری با تمامی عوامل امدادی اظهار کرد : امیدوارم با کاهش آمار حوادث در روز 13 فروردین روبرو باشیم تا خستگی نیروهای آتش نشانی که در تمامی روزهای نوروز در آماده باش به سر می‌بردند ، به درشود.

 

کد خبر 206822
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز