دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: سردار احمد رضا رادان جانشین رئیس پلیس کشور از تامین امنیت تفرجگاه‌ها در روز طبیعت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار احمد رضا رادان روز دوشنبه در یک مصاحبه تلویزیونی در تشریح اقدامات این نیرو در طرح نوروزی اظهار داشت: محور اول ما در این ایام، تشدید اقدامات در مرزهای کشور به خصوص مرزهای شمال غرب و جنوب شرق بود. مرزبانان غیور ما در این مدت وظایف خود را به نحو احسن انجام دادند و تا به امروز حتی یک مورد ناامنی در مرزها گزارش نشده است.

جانشین رئیس پلیس کشور در خصوص محوردوم اقدامات نیروی انظامی گفت: به منظور تامین امنیت مردم در تفرجگاه ها و مکان های سیاحتی و زیارتی، نیروهای پلیس مستقر شدند و توانستند در کنار سایر دستگاه‌های خدماتی در کنار مردم، امنیت لازم را نیز برقرار کنند که در این خصوص نیز تا کنون هیچ ناامنی گزارش نشده است.

رادان بیشترین تلاش و کارویژه نیروی انتظامی را در ایام نوروز در بحث راهنمایی و رانندگی اعلام کرد و افزود: روز گذشته به دلیل وقوع تصادفات و افزایش کشته های ناشی از آن، روز خوبی برای ما نبود اما در مجموع با توجه به افزایش حجم سفر در نوروز 92 شاهد کاهش 7 درصدی تصادفات در جاده بودیم اما این میزان در شان مردم عزیز ما نیست بنابراین در سال جدید باید سعی کنیم تا رفتار ترافیکی بهتری را از خود نشان دهیم.

وقوع 537 فقره تصادفات منجر به فوت

وی تصریح کرد: از 24 اسفند ماه تا امروز نزدیک به 537 فقره تصادف منجر به فوت رخ داد که منجر شد تا 70 نفر از مسافران جان خود را از دست بدهند.

رادان با اشاره به اینکه انحراف به چپ، علت 5/17 درصد از تصادفات در این مدت بود، افزود: بالغ بر 460 فقره تصادف به دلیل انحراف به چپ بوقوع پیوست که بیش از 130 کشته به همراه داشت. 38 درصد تصادفات براثر واژگونی به وقوع پیوست که 150 کشته در پی داشت. بیش از 75 درصد از تصادفات منجر به فوت ناشی از انحراف و تجاوز به چپ، تخطی از سرعت مطمئنه و واژگونی ناشی از خواب آلودگی بود.

به گفته جانشین رئیس پلیس کشور، بیشترین تصادفات از ساعت 12 تا 18رخ داده است که در این ساعت رانندگان نیاز به استراحت بیشتری دارند.

وی با اشاره به اینکه استراحت کافی ، عدم شتاب و حوصله بیشتر منجر به کاهش 75 درصد از تصادفات می شود، از رانندگان خواست تا در ایام سفر باقی مانده با حوصله بیشتر و استراحت کافی رانندگی کنند تا سفر خوشی داشته باشند.

استقرار نیروهای پلیس در تفرجگاه‌ها در روز طبیعت

سردار رادان همچنین از استقرار نیروهای کافی در تفرجگاه ها به منظور حفظ امنیت در روز طبیعت خبر داد و افزود: مطمئن هستیم که مردم با رعایت قانون، مانند سال گذشته روز خوشی را به یادگار خواهند گذاشت.

مردم به عملکرد پلیس در ایام نوروز نمره بدهند

وی ادامه داد: فرم‌های نظرسنجی را در روز 13 فروردین بین مردم توزیع می‌کنیم تا آنان نظرات خود را ازعمکرد نیروی انتظامی در ایام نوروز در خصوص رفتار، گفتار و سرعت در انجام ماموریت ها اعلام کنند و ما براساس نمره ای که مردم عزیزمان به ما می دهند برنامه ریزی لازم را در سال 92 و سال های آتی خواهیم داشت.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی در ادامه از مسافران خواست تا بازگشت خود را موکول به یک روز نکنند و افزود: با توجه به اینکه جاده ها از حجم لازم برخوردار نیستند، بازگشت مسافران در روز 13 فروردین منجر به افزایش ترافیک و درنتیجه خستگی رانندگان می شود بنابراین مردم با برنامه ریزی سعی کنند تا یک روز قبل و یا بعد از از این روز سفر کنند.

اولویت های پلیس در سال 92 : برخورد با قاچاقچیان و محتکران و کنترل بیشتر مرز

سردار رادان در بخش دیگری از سخنان خود یکی از الویت های نیروی انتظامی در سال 92 را تامین امنیت انتخابات دانست و افزود: قول می دهیم انتخاباتی امن و توام با آرامش را برگزار کنیم.

وی همچنین یادآور شد: با توجه به نامگذاری امسال با عنوان "حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی" نیروی انتظامی موضوع امنیت اجتماعی و اخلاقی و برخورد با قاچاقچیان و محتکران را از الویت های دیگر خود قرار می دهد.

کد خبر 206973
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز