همشهری آنلاین: سفیر و نماینده ایران در سازمان‎ملل متحد از شورای امنیت این سازمان خواسته است تا علیه جنایات و خشونت‎های رژیم اسرائیل اقدام کرده و تل‎آویو را به تبعیت از قوانین بین‎المللی وادار کند.

ایران

به گزارش به پرس تی‌ وی، محمد خزاعی که همچنین ریاست مرکز هماهنگی جنبش غیرمتعهدها (نم) را به عهده دارد، روز پنجشنبه با بان کی مون دبیر کل سازمان‎ملل متحد و رئیس شورای امنیت این سازمان دیدار کرد.

در جریان این دیدار، نماینده ایران بر ضرورت اتخاذ اقدامات جدی‎تر از جانب سازمان‎ملل در قبال رژیم اسرائیل تاکید کرد تا رژیم مذکور مجبور شود که در قبال اقدامات خود علیه مردم فلسطین در نوار غزه و دیگر فلسطینیان ساکن اراضی اشغالی، پاسخگو باشد.

خزاعی در این دیدار گفت: « از رژیمی که با زور و غصب زمین‎های مردم و کشتار آنان تاسیس شده، نمی‎توان بیش از این توقع داشت. این یک مشکل است و سازمان‎ملل و شورای امنیت آن باید در خصوص حل این مشکل و در قبال جنایات اسرائیل علیه بشریت و مردم فلسطین اقدامات بیشتری انجام دهند.»

رژیم تل‎آویو در پی ارتقا جایگاه فلسطین به عنوان ناظر غیر عضو در سازمان‎ملل متحد در تاریخ ۲۹ نوامبر سال ۲۰۱۲ میلادی، به گسترش شهرک‎سازی‎های غیرقانونی خود اقدام کرد.

رژیم اسرائیل به رغم مخالفت‎های جامعه بین‎المللی، قصد دارد بیش از ۵ هزار واحد مسکونی جدید را در شرق قدس احداث کند.

بالغ بر پانصد هزار اسرائیلی در بیش از ۱۲۰ شهرکی که از سال ۱۹۶۷ میلادی و اشغال کرانه باختری و شرق قدس ساخته شده‎اند، زندگی می‎کنند.

ساخت و ساز این شهرک‎ها و واحدهای مسکونی از جانب اکثر جامعه بین‎الملل غیرقانونی شناخته می‎شود.

سازمان‎ملل متحد در ژانویه از رژیم اسرائیل خواست تا تمامی فعالیت‎های شهرک‎سازی خود را مطابق با ماده ۴۹ کنوانسیون چهارم ژنو، بدون هیچ پیش شرطی متوقف کند.

این درحالی بود که رژیم اسرائیل به این درخواست سازمان‎ملل اعتنایی نکرد و همچنان به فعالیت‎های شهرک‎سازی غیرقانونی خود ادامه داد.

دبیرکل سازمان‎ملل در نوزدهم دسامبر ۲۰۱۲ هشدار دارد که تداوم شهرک‎سازی رژیم اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطین می‎تواند به عنوان یک ضربه مهلک بر پیکر مذاکرات آتی میان فلسطین‌یان و اسرائیلی‎ها باشد.

کد خبر 206640
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز