همشهری آنلاین: رئیس مجلس در پیامی درگذشت مریم فرحات بانوی مبارز فلسطینی را تسلیت گفت.

farhat

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری خانه ملت، علی لاریجانی در پیامی درگذشت مریم فرحات بانوی مبارز فلسطینی را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

درگذشت بانوی مبارز و سرافراز جهادی ملت فلسطین خانم مریم فرحات معروف به ام فرحات موجب تاسف و تأثر گردید.آن بانوی فاضله و مادر سلحشور بیشتر سال‌های عمر خویش را در راه مبارزه علیه تجاوز رژیم صهیونیستی سپری کرد و در این راه با تمامی اعضای خانواده‌اش اقدامات فراوانی در جهت نابودی دشمنان فلسطین انجام داد، به گونه‌ای که همه 6 پسر وی از اعضای گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی حماس بودند و 3 پسر آن مرحومه در همین راه به شهادت رسیدند و همچنین یک پسر 11 ساله‌اش نیز در اسارت رژیم غاصب اسرائیل می‌باشد. این بانوی مجاهد به جهت رشادت و صلابت خود در راه مقاومت، در چشم و دل ملت فلسطین جایگاهی والا داشت و به همین سبب از سوی مردم مظلوم و مقاوم فلسطین به نمایندگی مجلس قانونگذاری این کشور نیز انتخاب شده بود.

مرحومه ام فرحات در بین مردم فلسطین به نام خنساءالفلسطین مشهور بود و مرتبه شجاعت و رشادت ایشان تا آن حد بود که آزادگان جهان تصویر ماندگاری که وی را هنگام آماده کردن فرزندش برای عملیاتی استشهادی نشان می داد، هرگز از یاد نخواهند برد. در آن تصاویر این بانوی مبارز با سلحشوری تاکید می کرد: اگر یکصد پسر دیگر هم داشتم در این راه نثار می‌کردم .

مقام معظم رهبری نیز در تمجید از این مادر رشیده و شجاع در بیاناتی اظهار داشتند دنیای اسلام قدر این گوهرهای گرانبها را نمی‌شناسد و ملتی که این شجاعت را دارد قابل این است که پیروز شود.

بانوی گرامی ام‌فرحات همچنین در این سال‌ها علی‌رغم بیماری هیچگاه دست از مبارزه برنداشت و طی سال گذشته نیز با توجه به تشدید بیماری به دلیل محاصره نوار غزه اجازه خروج و درمان به وی داده نشد که این امر یعنی اجازه ندادن خروج بیماران فلسطینی به‌عنوان سند جنایتی در کارنامه صهیونیستها و حامیان آنها باقی خواهد ماند.

اینجانب از سوی خود و نمایندگان شورای اسلامی ضمن تسلیت درگذشت آن مادر مبارز و قهرمان به ملت شریف و بزرگوار فلسطین و نیز آقای اسماعیل هنیه، نخست وزیر دولت قانونی و مردمی، آقای عزیز الدویک رئیس مجلس قانونگذاری و سایر نمایندگان و نیز دیگر رهبران برجسته ملت فلسطین، بازماندگان، دوستان و دوستداران این شیرزن فلسطینی، یقین دارم نام و یاد ایشان همواره در تاریخ مبارزات مردم فلسطین زنده و جاوید خواهد ماند.

کد خبر 205865
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز