همشهری آنلاین: دادگاهی در بحرین، ۱۷ معترض مخالف رژیم آل خلیفه را به دلیل مشارکت در اعتراضات به ۱۵ سال زندان محکوم کرده است.

بحرین

به گزارش پرس تی وی، جاسم سرحان، از وکلای بحرینی روز یکشنبه(۲۷ اسفند) گفت، هشت نفر از متهمان در بازداشت هستند و بقیه نیز به طور غیابی محاکمه شدند.

این حکم، از جمله شدیدترین مجازات‌های صادر شده علیه تظاهرکنندگان ضد رژیم است، این درحالی است که برخی از رهبران سیاسی بحرین به حبس ابد محکوم شده‌اند.

سرحان همچنین از برنامه درخواست تجدید نظر برای متهمان خبر داد.

خیزش مردمی در بحرین اواسط فوریه ۲۰۱۱ و زمانی آغاز شد که مردم این کشور تحت تاثیر انقلاب‌های مردمی که به سرنگونی دیکتاتورهای تونس و مصر انجامید تظاهرات‌های گسترده‌ای برگزار کردند.

دولت بحرین، فورا به سرکوب وحشیانه اعتراضات مسالمت آمیز مردمی پرداخت و از کشورهای عربی همجوار به سرکردگی عربستان سعودی نیز درخواست کمک کرد.

در جریان این سرکوب‌ها، ده‌ها نفر از مردم بحرین کشته شده‌اند و نیروهای امنیتی این کشور نیز صدها تن از جمله تعدادی از پزشکان و پرستاران را به اتهام مداوای انقلابیون مجروح دستگیر کرده‌اند.

بحرینی‌ها می‌گویند تا تحقق خواسته خود در زمینه استقرار یک دولت منتخب بر اساس قواعد دموکراتیک به برگزاری تظاهرات ادامه خواهند داد.

کد خبر 205775
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز