چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: تظاهرکنندگان بحرینی به‎رغم گسترش سرکوب اعتراضات به دست عوامل رژیم آل‎خلیفه، تظاهرات خود علیه حکومت منامه را شدت بخشیده‎اند.

بحرین

به گزارش پرس تی وی ، رژیم بحرین در جدیدترین اقدامات سرکوب‎گرانه خود، روز سه‎شنبه تظاهرات مردم در روستای سنابیس واقع در غرب منامه پایتخت بحرین را مورد سرکوب قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مردم معترض بحرین در روستای سنابیس روز گذشته در اعتراض به رژیم آل‎خلیفه به خیابان آمده و علیه خاندان حاکم شعار سر دادند.

نیروهای رژیم بحرین نیز همانند همیشه به منظور متفرق کردن مردم معترض، به سوی آنان گاز اشک‎آور شلیک کردند.

بر اساس این گزارش، مردم بحرین قرار است در تاریخ چهاردهم ماه مارس و هم‎زمان با دومین سالگرد دخالت نظامی حکومت آل‎سعود در امور داخلی این کشور، اعتصابی سراسری را به اجرا گذارند.

نیروهای عربستان سعودی و امارات عربی در سال ۲۰۱۱ به منظور یاری رساندن به دولت بحرین در سرکوب تظاهرات مسالمت‎آمیز مردم، به این کشور هجوم بردند.

هزاران تن از مردم بحرین از اواسط فویه سال ۲۰۱۱ میلادی، با برگزاری تظاهرات متعدد خواستار برکناری خاندان آل‎خلیفه از قدرت شده‎اند.

به گزارش منابع محلی بحرین، درجریان ناآرامی‎های تا کنون ده‎ها تن از مردم این کشور کشته و صدها تن نیز دستگیر شده‎اند.

پزشکان حقوق بشر اعلام کرده است که در جریان سرکوب تظاهرات مردمی در بحرین، تا کنون شمار زیادی از پزشکان و پرستاران این کشور نیز دستگیر و شکنجه شده‎اند.

بر اساس گزارش این سازمان حقوق‎بشری، جامعه پزشکی و درمانی بحرین تنها به این جهت از سوی عوامل رژیم مورد شکنجه و آزار و اذیت قرار می‎گیرند که شواهدی از اعمال خشونت مقامات و نیروهای امنیتی این کشور علیه مردم در دست دارند.

کد خبر 205241
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز