همشهری آنلاین: دیده‎بان حقوق‎بشر از دستگیری ۲۰ فعال بحرینی به دست رژیم آل‎خلیفه در آستانه برگزاری مسابقات جایزه بزرگ فرمول یک در این کشور خبر داده است.

به گزارش پرس تی وی، سارا لی واتسون مدیر بخش خاورمیانه دیده‎بان حقوق‎بشر، روز چهارشنبه 21 فروردین با صدور بیانیه‎ای از دستگیری فعالان بحرینی خبر داده است.

وی در این بیانیه گفت: «مقامات بحرینی در آستانه برگزاری مسابقات جایزه بزرگ فرمول یک به منازل مردم این کشور حمله و معترضان مخالف را بازداشت می‎کنند.»

در این بیانیه آمده است: « این حملات و دستگیری‎ها بیانگر این امر است که مقامات بحرینی به خارج کردن فعالان از جریان مسابقات فرمول یک بیشتر اهمیت می‎دهند تا اجابت خواسته مردمی که برای مطالبات خود به خیابان‎ها می‎آیند.»

این بیانیه در ادامه می‎افزاید: « حملات شبانه به فعالان در نظر گرفته شده از جانب افسرانی که صورت‎های خود را پوشانده و نقاب بر چهره دارند و نه حکم بازداشت و نه حکم بازرسی منازل را نشان می‎دهند، به نظر بیشتر به منظور مرعوب ساختن این افراد، خانواده‎ها و حامیان آنان صورت می‎گیرد.»

معترضان بحرینی در همبستگی با زندانیان سیاسی و در مخالفت با مسابقات جایزه بزرگ فرمول یک که قرار است در تاریخ ۲۱ آوریل آغاز شود، تظاهرات متعددی را برگزار کرده‎اند.

هزاران تن از مردم بحرین از اواسط فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی تظاهرات متعددی را در خیابان‎های این کشور برگزار کرده و خواستار کناره‎گیری رژیم آل‎خلیفه از قدرت شده‎اند.

به دنبال درخواست کمک دولت بحرین برای سرکوب تظاهرات مردم این کشور، نیروهای امارات متحده عربی به سرکردگی نیروهای عربستانی در تاریخ چهاردهم مارس ۲۰۱۱ میلادی به بحرین هجوم آوردند.

در جریان سرکوب تظاهرات مردمی در بحرین تا کنون ده‎ها تن از مردم این کشور به دست نیروهای امنیتی کشته و شمار زیادی از جمله پزشکان و پرستارانی که به مداوای مجروحان انقلابی اقدام کرده بودند نیز دستگیر شده‎اند.

کد خبر 208588
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز