یکشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۶
۰ نفر

گروه بین‌الملل: یک دهه پیش شاهزاده سلمان ولیعهد بحرین با هدف افزایش اعتبار این کشور و نمایش آرامش و امنیت و آغوش باز آن برای سرمایه‌گذاران غربی، زمینه را برای میزبانی بحرین از مسابقات اتومبیل‌رانی فرمول یک جهان فراهم کرد.

اکنون اما این مسابقه به بزرگ‌ترین نقطه ضعف حکومت بحرین و به عاملی برای فاش شدن تحولات داخل این کشور برای جهانیان تبدیل شده‌است، تحولاتی که حکومت بحرین با اخراج خبرنگاران خارجی تلاش می‌کند آن را از دید جهانیان پنهان کند.

در روزهای اخیر و همزمان با آغاز مسابقات اتومبیل‌رانی فرمول یک بحرین، اعتراض‌های مردمی علیه حکومت هم شدت گرفته و درگیری و زد و خورد خیابانی میان نیروهای امنیتی و مردم معترض، توجه خبرنگارانی که برای پوشش خبری مسابقات به این کشور رفته‌اند جلب کرده‌است.

دیروز مسئول مسابقات اتومبیل‌رانی فرمول یک در مصاحبه‌ای گفت، دولت بحرین با میزبانی این مسابقات حماقت کرده و ناخواسته برای مخالفان فرصت خوبی جهت اعتراض به‌وجود آورده‌است. برنی اکلستون که او نیز در روزهای اخیر صدها نامه و درخواست از گروه‌های حقوق بشر و حتی نمایندگان پارلمان انگلیس برای لغو این مسابقات دریافت کرده در این‌باره گفت: میزبانی مسابقات فرمول یک توسط بحرین، کاملا به زیان حکومت این کشور است.

بیش از دو سال از اعتراض‌های مردمی در بحرین می‌گذرد و با وجود سرکوب شدید این اعتراض‌ها توسط نیروهای امنیتی، معترضان همچنان به تجمعات و تظاهرات خود ادامه می‌دهند. ده‌ها نفر از رهبران مخالفان در بحرین به حبس‌های طولانی و ابد محکوم شده‌اند و بسیاری از کار و تحصیل محروم هستند. این در حالی است که دولت‌های غربی حامی حکومت بحرین تنها به توصیه برای گفت‌وگو میان دولت و مخالفان برای حل بحران این کشور اکتفا می‌کنند.

کد خبر 210365
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز