همشهری آنلاین: شرکت‌کنندگان در یک تظاهرات ضد دولتی در بحرین رژیم آل خلیفه را به سرکوب مستمر معترضان و دستگیری گسترده آنان محکوم کرده‌اند.

بحرین

به گزارش پرس تی‌وی‌ معترضان روز جمعه (۳۱ خرداد) در پاسخ به فراخوان حزب الوفاق، اصلی‌ترین حزب مخالف در بحرین در روستایی در نزدیکی منامه تجمع کردند.

تظاهرکنندگان خواهان تشکیل یک دولت دموکراتیک و منتخب شدند و نیروهای امنیتی بحرین را به حمله به معترضان شرکت‌کننده در تظاهرات مسالمت آمیز و دستگیری صدها نفر از مخالفان در چند ماه گذشته محکوم کردند.

معترضان همچنین آزادی زندانیان سیاسی را خواستار شدند و پادشاه بحرین را در زمینه کشتار و دستگیری فعالان از زمان آغاز خیزش مردمی در این کشور حاشیه خلیج فارس مقصر خواندند.

قیام مردمی در بحرین از اواسط فوریه ۲۰۱۱ و با الهام گرفتن از انقلاب‌های مردمی در تونس و مصر که در نهایت به سرنگونی دیکتاتورها در آن کشورها انجامید، آغاز شد.

دولت بحرین فورا سرکوب بی‌رحمانه معترضان را آغاز کرد و از کشورهای عربی همسایه خود خواست تا تحت فرماندهی عربستان سعودی، نیروهایی را برای کمک به سرکوب مردم بحرین به این کشور اعزام کنند.

در جریان سرکوب معترضان در بحرین تاکنون ده‌ها تن کشته شده‌اند و نیروهای امنیتی نیز صدها نفر از جمله تعدادی از پزشکان و پرستاران را به دلیل درمان انقلابیون زخمی دستگیر کرده‌اند.

طبق گزارشی که «کمیسیون مستقل تحقیقات بحرین» نوامبر ۲۰۱۱ منتشر کرد مشخص شد نیروهای رژیم آل خلیفه در سرکوب معترضان به خشونت متوسل شده‌اند و منامه نیز به شکنجه فعالان سیاسی، سیاست‌مداران و معترضان محکوم شد.

مردم بحرین می‌گویند تا زمانی که مطالبات‌شان مبنی بر تشکیل یک دولت دموکراتیک و منتخب برآورده نشود، به تظاهرات خود ادامه خواهند داد.

کد خبر 219931
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز