همشهری آنلاین: فعالان حقوق‎بشر بحرینی اعلام کرده‎اند که به رغم افزایش نگرانی و توجه جهانی به این کشور کوچک واقع در خلیج فارس، شکنجه زندانیان از جانب رژیم آل‎خلیفه افزایش یافته است.

بحرین

به گزارش پرس تی‌ وی تعدادی از قربانیان شکنجه در بحرین با شرکت در سمیناری که روز چهارشنبه در مجلس اعیان انگلیس برگزار شد، در مورد تجارب شخصی خود در این خصوص و همچنین در مورد سوابق مربوط به شکنجه نزدیکان خود، شهادت دادند.

جلال فیروز یکی از نمایندگان اسبق بحرینی در همین خصوص گفت: « در آن جا از برق استفاده می‎کنند، آنان به بدن افراد و به خصوص به سلول‎های مغزی آنان امواج الکتریکی وارد می‎کنند. در زندان‌‎های بحرین زن و یا دختر افراد را می‎آورند و تهدید می‎کنند که آنان را مورد تجاوز قرار خواهند داد.»

شرکت کنندگان در این سمینار همچنین سکوت قدرت‎های غربی را در قبال زندانیان محبوس در بحرین محکوم کردند.

محمد التاجر یکی از وکلای بحرینی نیز در همین خصوص گفت: «آنان بر جنایات اتفاق افتاده در بحرین و موارد نقض حقوق‎بشر در این کشور، چشمان خود را بسته‎اند و این امر رژیم بحرین را تشویق می‎کند که به چنین شیوه‎هایی ادامه دهد.»

قیام مردم بحرین از اواسط فوریه ۲۰۱۱ میلادی و با الهام گرفتن از قیام مردمی در منطقه که به سقوط رژیم‎های دیکتاتوری تونس و مصر منجر شد، آغاز شده است.

مردم بحرین با آغاز قیام خود در این کشور کوچک حاشیه خلیج فارس، تا کنون تظاهرات متعددی را علیه رژیم منامه برگزار کرده‎اند.

رژیم بحرین از همان ابتدا به سرکوب تظاهرات مردمی پرداخت و به همین منظور نیز از کشورهای همسایه خود خواست تا نیروهایی را به سرکردگی نیروهای رژیم سعودی برای کمک به سرکوب تظاهرات مسالمت‎آمیز مردم به این کشور اعزام کنند.

در جریان سرکوب قیام مردمی بحرین به دست نیروهای رژیم منامه و نیروهای تحت رهبری عربستان سعودی، تا کنون ده‎ها تن از مردم این کشور کشته شده و صدها تن از آنان نیز به دست نیروهای امنیتی بازداشت شده‎اند.

پزشکان و پرستاران بحرینی نیز از جانب نیروهای امنیتی رژیم منامه به اتهام مداوای انقلابیون مجروح، دستگیر شده‎اند.

بر اساس گزارشی که از جانب کمیته مستقل تحقیق بحرین در نوامبر ۲۰۱۱ میلادی منتشر شد، رژیم آل‎‏خلیفه به اعمال خشونت بیش از حد در جریان سرکوب تظاهرات مردمی در این کشور متهم شده است.

این گزارش همچنین رژیم منامه را به شکنجه فعالان سیاسی، سیاسیون و تظاهرکنندگان انقلابی این کشور متهم کرده است.

مردم بحرین اعلام کرده‎اند که تا زمان دستیابی به خواسته‎های خود به تظاهرات اعتراض‎آمیز علیه رژیم آل‎خلیفه ادامه خواهند داد.

مردم بحرین خواهان تشکیل یک دولت منتخب مردمی در این کشور هستند.

کد خبر 220651
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز