همشهری آنلاین: خبرگزاری فرانسه روز جمعه از برگزاری تظاهرات مخالفان دولت بحرین در منامه پایتخت این کشور خبر داد.

ادامه تظاهرات مخالفان دولت بحرین در منامه

به گزارش ایرنا، ˈوسام کروزˈ نویسنده این مطلب در خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: مخالفان بعد از کشته شدن یک جوان و پلیس بحرین که در جریان درگیری های روز گذشته میان نیروهای دولتی و تظاهر کنندگان به وقوع پیوست، بار دیگر تظاهرات کردند.

بحرینی ها برای برگزاری مراسم دومین سالگرد انقلاب بحرین که از 14 فوریه 2011 در این کشور آغاز شد، اقدام به تظاهرات کردند.

این تظاهرات با اعتراض و درگیری در روستاهای شیعه نشین که از چهارشنبه گذشته تا صبح جمعه ادامه داشت ؛ همراه بود و مخالفان بحرینی به رهبری جمعیت الوفاق شیعه از تظاهر کنندگان خواستند بعد از ظهر روز جمعه نیز در خیابان البدیع که محل ارتباط بین چند روستای نزدیک به منامه می باشد ، تظاهرات کنند.

وزارت کشور بحرین صبح روز جمعه اعلام کرد که یک پلیس در اثر انفجار بمب شیشه ای آتش زا در جریان درگیری های شب گذشته در روستای السهله کشته شده است.

طارق حسن الحسن رییس امنیت کل گفت که پلیس مذکور در جریان درگیری در روستای السهله و در اثر پرتاب بمب آتش زا مجروح شده و بعد از انتقال وی به بیمارستان در اثر شدت جراحات درگذشته است.

معترضان شعارهایی همچون ˈهرگز زیر بار ذلت نمی رویمˈ و ˈهرگز شهدا را فراموش نمی کنیمˈ و ˈ حمد باید از حاکمیت ساقط شودˈ سر دادند.

شاهدان گفتند که درگیری ها بین معترضان شیعه و پلیس تا ساعات اولیه صبح جمعه ادامه داشته و تعدادی از کپسول های گاز در برخی از روستاها منفجر شده است.

در همین حال وزارت کشور بحرین روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد ،یگان ضد تروریسیم این کشور، بمبی با وزن دو کیلوگرم را که بر روی پل ملک فهد در بحرین کارگذاشته شده بود، خنثی کرده است.

مخالفان بحرینی خواستار اصلاحات سیاسی ریشه ای و اجرای قانون اساسی از سوی حاکمیت این کشور و پایان دادن به حاکمیت آل خلیفه که نزدیک به 250 سال است بر بحرین حکومت می کنند ، هستند.

کد خبر 201489
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز