همشهری آنلاین: روزنامه نگار و مخالف بحرینی با اشاره به حمایت نظامی، اقتصادی و سیاسی کشورهایی نظیر انگلیس و آمریکا از رژیم آل خلیفه تاکید کرد که این حمایت‌ها برای ادامه بقای این کشورها در منطقه خلیج فارس است.

«محمد الموسوی» روزنامه نگار و مخالف بحرینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس با اشاره به روابط نظامی و اقتصادی انگلیس و آمریکا با بحرین گفت: روابط انگلیس و خاندان آل خلیفه جدای از مسائل سیاسی و نظامی، تاریخی است. از زمان همان ابتدای وقوع انقلاب 14 فوریه در بحرین انگلیس بدون آنکه شرمی و خجالتی به خود راه دهد به شکل علنی و آشکار از خاندان آل خلیفه حمایت کرده است. نه فقط از خاندان حاکم بر بحرین حمایت سیاسی کرد بلکه کارشناسان و مربیان آموزشی اش در بحرین برای آموزش نیروهای امنیتی حضور پیدا کردند و مشاوران انگلیسی نیز به حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین مشاوره می دادند. همچنین از آل خلیفه حمایت اقتصادی زیادی نیز و حمایت تسلیحاتی نیز می کرد و چندی پیش هم که دیدیم توافقنامه دفاعی مشترک با هم به امضا رساندند.

الموسوی افزود: البته نه فقط انگلیس چنین موضعی دارد و از رژیم آل خلیفه حمایت می کند بلکه آمریکا و فرانسه نیز موضع مشابهی دارند زیرا از نظر آنها خاندان حاکم بر بحرین یک حکومت دوست به شمار می رود که نمی توان از این حکومت در منطقه خاورمیانه و منطقه خلیج فارس بی نیاز شد،به همین دلیل آنها تلاش می‌کنند با همه ابزارها از این نظام حمایت کنند.

مقابله آمریکا و انگلیس با انقلابیون بحرینی

روزنامه نگار بحرینی پیرامون رویارویی انگلیس و آمریکا با انقلاب بحرین برخلاف حمایت شان از جنبش‌های مردمی در تونس، مصر و یمن گفت: پیامی که آمریکا انگلیس می خواهند به جهان بدهند این است که بحرین کشوری است که به لحاظ اقتصادی و سیاسی و نظامی وابسته به ماست به همین دلیل شما نمی توانید در برابر این نظام بایستید و خواستار سرنگونی آن شوید. لندن و واشنگتن پیام های زیادی برای نیروهای مخالف در بحرین و نیز نیروهای انقلابی در این کشور فرستادند و اعلام کردند که ما در کنار شما نمی ایستیم و به شما و به جنبش و قیام شما هیچ کمکی نمی کنیم همانطور که از جنبش مردمی در مصر، تونس و لیبی و یمن و مخالفان مسلح در سوریه حمایت کردیم و می‌کنیم.

الموسوی تاکید کرد: هنگامی که آنها به بحرین می رسند موضعی مغایر با موضعی می گیرند که در دیگر کشورهای عربی که جنبش های مردمی راه افتاد اتخاذ می کنند، زیرا خاندان حاکم بر بحرین سرزمین بحرین را به آنها فروخت همانطور که می دانیم که ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین حضور دارد همچنین رزمایش های مشترکی میان نیروهای آمریکایی و بحرینی در آب های منطقه ای بحرین در خلیج فارس برگزاری می شود. به همین دلیل آنها هرگز نمی خواهند که بحرین را از دست بدهند زیرا اگر از دست بدهند به حضورشان در منطقه مهمی نظیر خلیج فارس از دست می‌دهد.

مساله دو ملیتی مخالفان

الموسوی در ادامه به مساله دو ملیتی بودن مخالفان و استفاده ابزاری دولت از این مساله اشاره و خاطرنشان کرد: آنها می گویند که بسیاری از رهبران مخالفان، فعالان سیاسی و بازداشت شدگان دارای ملیت های دیگری نظیر انگلیس و کانادا و دیگر کشورها هستند.واقعیت این است که این مساله خود یک نقطه ضعف برای نظام است نه برای مخالفان. اگر این مخالفان و این فعالان از ده ها سال پیش تا کنون به بیرون از کشور فراری داده نشدند،این ملیت ها را به دست نمی آوردند مخالفان به این ملیت ها پس از آن دست پیدا کردند که از کشور بیرون رانده شده و در داخل کشور نیز دارایی و منافع و خانواده هایشان مورد هدف قرار گرفتند و مجبور شدند به کشورهای دیگر پناه ببرند.

این مخالف بحرینی با اشاره به دو ملیتی بودن نیروهای ارتش و نیروهای امنیتی بحرین گفت: این نظام که اکنون از دوملیتی بودن مخالفان سخن می گوید هزاران نفر از کشورهای دیگر از جمله پاکستان و دیگر کشورهای آسیایی و از کشورهای عربی از جمله یمن به کشور می آورد و به آنها ملیت بحرینی می دهد و آنها را وارد ارتش می کند.امروز به جرات می توانیم بگوییم که 90 درصد نیروهای امنیتی و ارتش غیربحرینی هستند. از کسانی هستند که از خارج از کشور آورده شدند و به آنها ملیت بحرینی داده شد و 10 درصد باقی مانده نیز از سنی‌ها هستند. این نظام که ملت بحرین را بیکار و بی‌پناه گذاشته و از دیگر کشورها هزاران نفر را آورده و آنها را وارد نیروهای امنیتی و ارتش و دستگاه‌های دولتی کرده نمی تواند از دوملیتی بودن مخالفان سخنی بر زبان جاری کند.

الموسوی در ادامه تصریح کرد: مطرح شدن دو ملیتی بودن مخالفان نیز توسط وزیر کشور بحرین پیام تهدیدآمیزی به مخالفان است،برخی از نمایندگان وابسته به رژیم آل خلیفه نیز خواستار لغو ملیت هر کسی شدند که خواستار تغییر در این کشور بشود یا سخن از سرنگونی نظام بزند.این خود شنیع ترین نوع دیکتاتوری است که ملیت کسی که حقوق خود را بخواهد لغو شود،حقوقی که در شرع اسلام و قانون اساسی بر آن تاکید شده است.

تغییر ترکیب جمعیت بحرین

روزنامه نگار بحرینی پیرامون تلاش نظام حاکم بر بحرین برای تغییر ترکیب جمعیتی این کشور گفت: مساله دو ملیتی ها در بحرین چیز جدیدی نیست و مساله تغییر ترکیب جمعیتی توسط آل خلیفه آوردن هزاران نفر از کشورهای مختلف به این کشور کوچک و دادن ملیت به آنها را همه می دانند و خود این رژیم نیز به آن معترف است.ارتش بحرین و نیروهای پلیس ملی نیستند بحرین ارتش ملی ندارد بلکه ارتشی از مزدوران خارجی و شبه نظامیان وابسته به آل خلیفه دارد. آل خلیفه مجرمان و تحت پیگردها و فقیرانی را از سراسر جهان آورد و در مقابل پناه دادن به آنها و خانواد هایشان از آنها می خواهد که از او در برابر ملت دفاع کنند. از این مزدوران می‌خواهد که با ملت بحرین مقابله کنند آن هم با استفاده از تفنگ های شکاری و گلوله های واقعی و بمب های اشک آور و منهدم کردن مساجد و ... .

دور کردن شیعیان از ارتش و نیروهای امنیتی

الموسوی به دور کردن شیعیان از ارتش و نیروهای امنیتی نیز اشاره کرد و خاطرنشان کرد: شاید بتوان گفت که فقط یک درصد از شیعیان در ارتش و نیروهای امنیتی هستند. من هیچ شیعه ای را نمی شناسم که در ارتش یا نیروهای امنیتی باشد. نبود شیعیان در ارتش و نیروهای امنیتی یک طرح غربی است اگر شیعیان وارد نیروهای امنیتی و ارتش شوند قطعا برای استفاده از اسلحه آموزش می بینند و بخشی از نیروهای نظامی می شوند و در نهایت اگر انقلابی به وقوع بپیوندد به انقلابیون ملحق می شوند و بدین ترتیب انقلابیون به سلاح و ذهنیت نظامی دست پیدا می کنند به همین دلیل آل خلیفه خود را از خیلی پیش برای وقوع انقلاب آماده کرده بود و مانع ورود شیعیان به ارتش شد و کاری کرد که طایفه شیعی به طور کامل از اسلحه ذهنیت نظامی و نظامی گری و رویارویی به دور باشد.

وی در پایان گفت: این رویکرد آل خلیفه موفقیت آمیز بود زیرا در زمان وقوع انقلاب هیچ گاه جدایی نیروهای ارتش و نیروهای امنیتی را شاهد نبودیم مگر کسانی که در عرصه هایی به دور از اسلحه نظیر راهنمایی و رانندگی و ... به همین دلیل نظام آل خلیفه در این زمینه هیچ ضربه ای نخورد و دو ملیتی هایی که از خارج از کشور آورده بود به فعالیت خود علیه ملت ادامه دادند. نظام آل خلیفه نیز به سرکوب انقلابیون ادامه داد و انقلابیون نیز از زمان وقوع انقلاب تا کنون هیچ گونه سلاحی در اختیار نداشته‌اند.

کد خبر 195137
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز