همشهری آنلاین: رئیس جمهور در مراسم به آب انداختن ناو شکن جماران 2 گفت: حضور ایران در دریاها برای تقویت صلح و دوستی است.

احمدی‌نژاد

به گزارش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد پس از مراسم به آب انداختن ناو شکن جماران 2 پیشرفته که با حضور اسفندیار رحیم مشایی، فیروزآبادی سردار وحیدی ، امیر سیاری فرمانده‌ی نیروی دریایی ارتش برگزار شد، اظهار کرد: حضور ایران در دریاها برای تقویت دوستی‌ها و ایجاد امنیت برای همه و مقابله با افراط گری‌ها و کسانی است که می‌خواهند امنیت ملت‌ها و دریای خزر را مختل کنند.[ناوشکن جماران 2 در دریای خزر به آب انداخته شد]

وی تاکید کرد:‌حضور ایران برای تقویت صلح و دوستی تقویت همکاری بین کشورهای حوزه‌ی دریای خزر است و مطمئنا همه کشورهای همسایه از پیشرفت‌های نیروی دریایی ایران خوشحالند؛چراکه این پیشرفت‌ها را گامی در جهت امنیت خود در منطقه می‌دانند.

محمود احمدی‌نژاد با اشاره به ویژگی‌های ناوشکن جماران 2، اظهار کرد: ما امروز شاهد به نتیجه رسیدن یک کار بزرگ بودیم که پشت این جمله البته چندده هزار ساعت کار تخصصی، تصمیم‌های بزرگ و فداکاری‌های عظیم قرار دارد.

وی با بیان این‌که کارهای مهندسی و تخصصی پیشرفته‌ای بر روی ناو جماران 2 انجام شده، گفت: بیست سال پیش شاید کسی باور نمی‌کرد که ما بتوانیم چنین کاری را انجام دهیم، اما این کار امروز انجام شد. بخش‌های مختلف این کار به دست نیروهای متخصص ایرانی ساخته شده است و البته قرار گذاشتیم که در کشتی‌ها و ناوهای بعدی موتورها نیز ساخته ایران باشد و این کار قطعا شدنی است.

رییس‌جمهور با بیان این‌که ما امروز در مرز دانش‌های روز دنیا قرار داریم، تصریح کرد:‌ البته مهم‌تر از ساخت سامانه‌ها و بخش‌های مختلف این ناوشکن، روحیه ایمان و خودباوری است و کسی که خود را پیدا کند، حد و مرزی برای پیشرفت او وجود ندارد، می‌تواند هر نیازی را خود تامین کند. ملتی به عزت پایدار می‌رسد که روی پای خود بایستد. کسی که به همه دانش دست پیدا کند محدودیت، شکست و نقطه پایانی برای او وجود نخواهد داشت.

احمدی‌نژاد در بخشی از اظهارات خود نیز با تبریک سالروز ولادت حضرت زینب (س)، گفت: حضرت زینب (س) نماد ایمان، صلابت، ایستادگی و عشق به امام بود و راه نورانی او، نگاه عمیق و الهی‌اش و مدیریت او برای همه ما الگو است.

وی با اشاره به جمله "ما رایت الا جمیلا" از حضرت زینب (س)، اظهار کرد: مشاهده و حتی ذکر مصائبی که حضرت زینب تجربه کرد غیرقابل تحمل است و ایشان سنگین‌ترین مدیریت را در کاروان انجام داد. در بارگاه طاغوت زمان در حالی که همه شرایط علیه آنها بود و گروهی اندک در اسارت بی‌فرهنگ‌ترین و ناجوانمردترین‌های تاریخ گرفتار بودند و می‌خواستند عظمت کار پیامبر و امام را بشکنند، حضرت زینب (س) در یک جمله کوتاه گفت که من چیزی جز زیبایی ندیدم.

رئیس‌جمهور افزود: ما برای رسیدن به کمال خلق شده‌ایم و پیامبران و صالحان نیز برای برپایی عدالت و استقرار حقیقت انسان و ارزش‌های انسانی آمده‌اند. آنها آمدند تا حقیقت انسان پیروز شود و حاکمیت الله به رهبری خلیفه‌الله برپا شود.

احمدی‌نژاد ادامه داد: تمام تلاش‌های حضرت زینب (س) و حوادثی که در کربلا رخ داد در جهت رسوایی منافقان، طاغوت‌ها و بیدار کردن فطرت ملت‌ها و استقرار شرایط موعود بود. حضرت زینب (س) مسیری را باز کردند و فرصتی برای اعتلای جامعه بشری پدید آوردند.

وی با بیان این‌که حرکت امام راه رسیدن به کمال و قله است، گفت: مهم این است که هر کسی تکلیف الهی را به درستی انجام دهد. این‌که در ظاهر چه اتفاقاتی رخ می‌دهد، مهم نیست. اگر نبود کربلا، امروز اثری از توحید، عشق و امید به استمرار توحید در جهان نبود و لذا از نظر یک انسان الهی همه حوادث زیباست.

رییس‌جمهور در پایان از تلاش متخصصان، کارگران و کارمندان وزارت دفاع و نیروی دریایی ارتش در جهت ساخت ناوشکن جماران 2 با اهدای لوح تقدیر کرد.

کد خبر 205663
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز