همشهری آنلاین: رئیس جمهور در گفتگوی تلفنی با دبیرکل سازمان ملل بر اهمیت تصویب معاهده خلع سلاح و ضرورت مقابله و کنترل جابجایی سلاح در جهان به ‌منظور برقراری امنیت بین المللی تاکید کرد. به گزار

محمود احمدی نژاد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود احمدی‌نژاد گفت: ایران به عنوان کشوری که مورد تجاوز بیگانگان قرارگرفته و آسیب‌های جدی از تروریسم دیده است، به طور اصولی از این معاهده حمایت می‌کند، البته در خصوص متن تهیه شده در سند کنفرانس ملاحظاتی دارد و معتقد است که اگر این ملاحظات اعمال شود این متن کامل‌تر شده و دایره تاثیرگذاری آن بیشتر خواهد بود.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: مساله صادرات و خرید و فروش سلاح یکی از زمینه‌های اصلی برای توسعه جنگ‌ها و تروریسم در جهان است و کنترل جابجایی سلاح می‌تواند به امنیت بین المللی کمک شایانی کند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران علاقه مند به ایجاد کنترل های بین المللی در خصوص تجارت تسلیحاتی در جهان است، تاکید کرد: کنترل جابجایی سلاح در جهان می‌تواند تا حد زیادی به امنیت بین‌المللی کمک کند.

بان کی مون نیز در این گفتگو، کنفرانس خلع سلاح را فرصتی مناسب برای تصویب معاهده منع تجارت سلاح خواند و ابراز امیدواری کرد همه کشورهای شرکت کننده در این کنفرانس موافقت خود را با تصویب این معاهده الزام آور اعلام کنند.

کد خبر 206466
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز