همشهری آنلاین: رئیس جمهور با حضور در منزل سرلشکر خلبان شهید محمد صالحی، نخستین خلبان شهید دفاع مقدس، در فضایی گرم و صمیمی با خانوداه این شهید گرانقدر دیدار و گفتگو کرد.

محمود احمدی نژاد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی نژاد  یکشنبه 92/01/04، به طور سرزده در منزل سرلشکر خلبان شهید محمد صالحی، حضور یافت و با همسر و فرزند این شهید والامقام دیدار کرد.

رئیس جمهور در این دیدار صمیمانه با بیان اینکه عزت و سرافرازی امروز ملت ایران، مدیون ایثارگری شهدا و فداکاری آنان است، گفت: شهید صالحی در روزهای نخست دفاع مقدس با کار بزرگی که انجام داد در حقیقت به یک ملت خدمت کرد و یاد و خاطره او همواره در ذهن و جان ما و ملت ایران باقی خواهد ماند.

در این دیدار همسر و دختر سرلشکر خلبان شهید صالحی نیز خاطراتی از خصایص اخلاقی و رشادت‌های این شهید والامقام بیان کردند.

خلبان شهید محمد صالحی که از تیزپروازان پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان بود، در سی‌و یکم شهریور ماه سال 59 به همراه همرزم خود سرلشکر خلبان شهید خالد حیدری در عملیاتی پیروزمندانه و غرور آفرین، پایگاه هوایی کوت عراق را بمباران کرده و در اولین روز جنگ تحمیلی، دشمن بعثی را در بهت و حیرت فرو برد و در همان عملیات مورد هدف موشک زمین به هوای پایگاه کوت قرار گرفته و به عنوان اولین خلبان شهید دفاع مقدس به مقام رفیع شهادت نائل شد.

پیکر سرلشکر خلبان شهید محمد صالحی آبان ماه سال گذشته، پس از 32 سال به میهن اسلامی بازگشت.

کد خبر 206173
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز