شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: ارتش بعد از خروج پلیس از پورت سعید ،حمایت از مراکز امنیتی و دولتی را برعهده گرفت.

Port Said

در پی اعلام غریب الوقوع حکم نهایی متهمان پرونده ورزشگاه پورت سعید،‌ تدابیر شدید امنیتی در این شهر برقرار شده‌است.


پلیس و نیروهای امنیتی مصر شهر پورت‌سعید مرکز استان پورت‌سعید را تخلیه کرده و اداره مراکز امنیتی و دولتی این شهر به نیروهای ارتش واگذار شد.

این اقدام پلیس مصر پس از آن انجام شد که در درگیری‌های چند روز گذشته میان معترضان و نیروهای امنیتی و پلیس، دو نیروی امنیتی و سه تظاهرکننده کشته شدند و ناکارآمدی این نیروها در رویارویی با اعتراضات مشخص شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، استقرار ارتش در خیابان‌های پورت سعید به این دلیل است که  امروز ،شنبه 19 اسفند دادگاه حکم  متهمان پرونده ورزشگاه این شهر را تایید کرد و به "اعدام با چوبه‌دار رای داد.

پیشتر دادگاه پورت سعید 21 نفر از متهمان این پرونده را به اعدام محکوم کرده بود و حکم آنها را برای تایید نهایی به مفتی مصر ارجاع داد که این امر باعث بوجودآمدن درگیری‌های شدیدی میان ساکنان پورت سعید و نیروهای امنیتی شد که در جریان این امر بیش از30 تن کشته شدند.

این 21 تن متهم هستند که در درگیری‌های رخ داده در ورزشگاه پورت سعید اقدام به کشتن تماشاچیان کرده‌اند،‌ در حادثه ورزشگاه پورت سعید 74 تن کشته شدند.

بنا به گفته منابع محلی، هم اکنون جوی بسیار امنیتی و نظامی بر پورت سعید حاکم است و زره‌پوش‌های ارتش در مناطق مختلف این شهر مستقر شده‌اند.

از سوی دیگر ده‌ها تن از نیروهای پلیس مصر با برگزاری تظاهراتی در قاهره، برکناری وزیر کشور مصر را خواستار شدند.

پلیس و نیروهای امنیتی مصر معتقدند تجهیزات و سلاح لازم برای رویارویی با تظاهرکنندگان مسلح را در اختیار ندارند و عملا قربانی سیاسیت‌های اشتباه سیاستمداران مصری شده‌اند.

وزیر کشور مصر نیز در پاسخ به مطالبات معترضان، معاون خود در بخش امنیت مرکزی مصر را برکنار کرد.

کد خبر 204594
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز