یکشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: شورای ملی دفاع مصر به ریاست محمد مرسی رییس جمهوری این کشور اعلام کرده است در صورت نیاز، اعلام حالت فوق العاده یا اجرای قانون منع آمد و شد در برخی از مناطق بحرانی کشور، مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

احتمال اعلام وضعیت فوق العاده در مصر

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه الجزیره،شورای ملی دفاع مصر متشکل از مسوولان لشگری وکشوری،با صدور بیانیه ای،ضمن محکوم کردن اعمال خشونت آمیز اخیر،خواهان گفتگوی فراگیر ملی به رهبری شخصیت های مستقل شد.

این شورا در بیانیه خود،جریان های سیاسی مصر را به منظور حل اختلافات سیاسی و رسیدن به توافق درباره سازوکارهایی که ضامن برگزاری انتخابات پارلمانی سالم و شفاف باشد،به گفتگوی ملی فراخوانده است.

این بیانیه افزود که دستگاه های دولتی، تمامی تدابیر لازم را به منظور محافظت از تأسیسات زیربنایی و نهاد های دولتی را پیش بینی کرده است. همچنین احتمال می رود با توجه به شرایط کشور،در برخی مناطق حالت فوق العاده اعلام و یا قوانین منع آمد و شد برقرار شود.

این بیانیه تأکید کرد: این شورا ضمن محکوم کردن هرگونه خشونت،‌ از همه جریان های ملی و سیاسی خواست تا دیدگاه های خود را مسالمت آمیز و بدون ایجاد درگیری و خشونت بیان کنند.

شورای ملی دفاع مصر از همه گروه ها و جریان های این کشور درخواست کرده است تا برای خروج کشور ازبحران کنونی، تلاش کنند.

از سوی دیگر،‌ این شورا در پایان نشست خود‌، ضمن تقدیر از احکام صادره توسط قوه قضائیه در جریان پرونده متهمین زندان پورت سعید، تأکید کرد که از تلاش نیروهای پلیس برای حفظ امنیت کشور حمایت خواهد کرد.

گفتنی است که این بیانیه بعد از نشست شورای ملی دفاع مصر و نیز پس از استقرار نیروهای ارتش در دو شهر ساحلی سوئزو پورت سعید منتشر شد.

این درحالی است که طی دو روز گذشته، در جریان درگیری ها میان معترضین و پلیس 40 نفر در دو شهر مذکور جان خود را از دست دادند.

کد خبر 199256
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز